ترامپ: بعضی اروپایی ها مایل به تحویل دریافت زندانی های داعشی هستند

به گزارش اخبار ورزشی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: بعضی کشورهای اروپایی برای اولین بار ابراز تمایل نموده اند داعشی های زندانی را تحویل بگیرند.

ترامپ: بعضی اروپایی ها مایل به تحویل دریافت زندانی های داعشی هستند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ترامپ روز آدینه در توئیتر نوشت: همین الان به من اطلاع داده شد که بعضی کشورهای اروپایی اینک برای اولین بار مایل هستند جنگجویانی داعشی را که از کشورهای آنها آمده اند، تحویل بگیرند.

وی اضافه نمود: این خبر خوبی است اما این کار باید زمانی انجام می شد که ما آنها را گرفتیم. به هر حال، پیشرفت زیادی حاصل شده است.

ترامپ بارها از امتناع کشورهای اروپایی از پذیرش داعشی های زندانی انتقاد نموده بود. وی تهدید نموده بود که این داعشی ها را رها خواهد نمود.

رئیس جمهوری آمریکا روز آدینه در توئیت دیگری به موضوع آتش بس در شمال سوریه پرداخت و نوشت: همین الان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه صحبت کردم. او به من گفت که شلیک چند خمپاره و تک تیرانداز کوچک رخ داد که به سرعت جمع شد. او خیلی زیاد خواستار آن است که آتش بس، یا توقف [آتش]، موثر باشد. همین طور، نمودها هم می خواهند که این مساله و راهکار نهایی اتفاق بیفتد.

ترکیه چهارشنبه 17 مهرماه در عملیاتی با نام چشمه صلح به بخش های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد. آنکارا هدف از این اقدام را مقابله با پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) عنوان نموده است.

بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها به این اقدام ترکیه اعتراض نموده و بعضی از آنها فروش سلاح به ترکیه را متوقف کردند. در تازه ترین اخبار مخالفت ها، روسای کمیته های مجلسی سه کشور انگلیس، آلمان، فرانسه، مجلس اروپا و مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه با صدور بیانیه ای مشترک حملات دولت ترکیه در شمال سوریه را محکوم کردند.

آمریکا و ترکیه روز پنجشنبه اعلام کردند به توافقی برای برقرار آتش بس در شمال سوریه دست یافته اند. مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در ترکیه گفت: در 120 ساعت آینده آمریکا زمینه خروج نیروهای یگان های مدافع خلق ی.پ.گ از 30 کیلومتری مرزهای ترکیه را فراهم خواهد نمود و پس از آن، ترکیه آتش بس را اعلام می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 367

به "ترامپ: بعضی اروپایی ها مایل به تحویل دریافت زندانی های داعشی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: بعضی اروپایی ها مایل به تحویل دریافت زندانی های داعشی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید