تاجیک: بسته معیشتی نمی تواند دردی را درمان کند.

به گزارش اخبار ورزشی، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور با اشاره به اینکه چارچوب افزایش دستمزد در ماده 41 قانون کار مشخص است گفت:افزایش تورم به قدری زیاد است که باید به فکر معیشت کارگران باشیم، بسته معیشتی نمی تواند دردی را درمان کند.

تاجیک: بسته معیشتی نمی تواند دردی را درمان کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمدرضا تاجیک، کننده مجمع عالی کنندگان کارگری کشور، درباره دستمزد کارگران گفت: چارچوب افزایش دستمزد در قانون کار معین است؛ ماده 41 نقشه راه را به خوبی معین کرده؛ اما خیلی ها سعی می کنند این قانون را نادیده بگیرند و به مقوله دستمزد ورود کنند.

وی با اشاره به وعده رئیس سازمان بازرسی برای بازنگری مزد در نیمه دوم سال گفت: در ابتدای سال که کنندگان کارگران برای دستمزد تلاش کردند,، اما رئیس سازمان بازرسی گفت که ما باعث شدیم تا دستمزد 5 درصد افزایش یابد. اکنون هم کنندگان مجلس برای دستمزد ورود کرده اند که به نظر می رسد مانند گذشته بعضی از آن ها جنبه سیاسی دارد و بعضاً هم با اهداف پوپولیستی است.

تاجیک با بیان اینکه از کنندگان مجلس می خواهیم که در زمینه دستمزد کارگران را کمک کنند افزود: شورایعالی کار، مرجع اصلی تصمیم گیری است. مطابق ماده 41 دستمزد باید بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت معین شود، سبد معیشت باید به روزرسانی شود.

کننده کارگران در شورای عالی کار با گلایه از وزارت کار و وزارت صنعت به خاطر عدم برگزاری کمیته دستمزد با هدف به روز رسانی سبد معیشت سال 99 کارگران گفت: در سال جاری، بعد از خرداد فقط یک جلسه شورایعالی کار برگزار شده که آنهم به بررسی پیرامون مزد منطقه ای و مزد صنوف اختصاص داشت.

تاجیک با اشاره به اینکه مسئولان به بهانه کرونا از برگزاری جلسه فرار می کنند گفت: کنندگان مجلس به دولت فشار بیاورند تا جلسه شورایعالی کار، برای ترمیم مزد و به روزرسانی سبد معیشت برگزار شود. باید بدانند آنقدر نرخ تورم افزایش یافته که نه عدد 40 درصد برای افزایش مزد و نه راهکار هایی مثل بسته معیشتی و یارانه، نمی تواند جبران کننده قدرت خرید از دست رفته کارگران باشد.

وی با بیان اینکه کنندگان مجلس باید بیشتر از ما قانون را بلد باشند؛ پس در چارچوب قانون کارگران را حمایت کنند گفت: در قانون هیچ محدودیتی برای افزایش چند باره مزد در سال نیامده است، بنابراین نیازی نیست که مجلسی ها وقت تلف کنند و طرح جدید ارائه دهند، بلکه می توانند کمک کارگران باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1267

به "تاجیک: بسته معیشتی نمی تواند دردی را درمان کند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجیک: بسته معیشتی نمی تواند دردی را درمان کند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید