پیشرفت واژگون ترامپ ، بحران کرونا رهبران دنیا را محبوب تر کرد

به گزارش اخبار ورزشی، شیوع ویروس کرونا و شیوه برخورد رهبران جهان با آن باعث شد این گروه بین شهروندان خود محبوب تر از گذشته شوند؛ هر چند رئیس جمهوری آمریکا و رهبران دو کشور دیگر بخشی از وجهه خود را از دست دادند.

پیشرفت واژگون ترامپ ، بحران کرونا رهبران دنیا را محبوب تر کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، دانلد ترامپ همراه با ژاییر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل و آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در زمانه شیوع گسترده کرونا چنان مدیریت کردند که دست کم محبوب تر نشدند. رئیس جمهوری آمریکا که تا میانه های ماه مارس محبوب 49 درصد مردم بود، حالا فقط 43 درصد طرفدار دارد. هر چند همین رقم هم نسبت به میانگین 40 درصدی او در سه سال گذشته سه درصد بیشتر است.

محبوب ترین رهبر دولت ها در اروپا و جهان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با 79 درصد (11 درصد بیش از دوره پیش از فراگیری کرونا) است که کشورش کمترین میزان قربانی و مرگ و میر را در اروپا دارد. از سوی دیگر، نخست وزیر ایتالیا در حالی به مرز 71 درصد اقبال بین شهروندان رسیده (بالاترین رقم از زمان به قدرت رسیدن در 2018) که کشور چکمه ای اروپا بالاترین نرخ مرگ و میر را در مبتلایان به کووید-19 به نام خود ثبت نموده است.

به این ترتیب، به نظر می رسد ایتالیایی ها از عملکرد جوزپه کونتی با وجود تاخت و تاز ویروس کرونا راضی اند. در فرانسه نظرسنجی ها نشان می دهد امانوئل مکرون با 14 درصد افزایش، طرفداری 46 تا 51 درصد مردم را با خود دارد. این بالاترین آمار رئیس جمهوری فرانسه از اوایل تابستان 2018 تا امروز است. حتی بوریس جانسن، نخست وزیر بریتانیا هم با افزایش پنج درصدی نسبت به ماه فوریه بین 52 درصد مردم محبوب است.

رئیس جمهوری برزیل که به نظر می رسد بدترین عملکرد را در مبارزه با بحران کرونا داشته و بیشترین انتقادها در جهان از او شده، رای 28 تا 33 درصد مردم را با خود دارد. همزمان 40 درصد برزیلی ها اعلام نموده اند از شیوه مدیریت بولسونارو در مهار کرونا راضی نیستند. آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن هم که زیر تیغ تیز انتقادها بود، پنج درصد صندلی خود را از دست داد و حالا فقط بین 40 درصد مردم کشورش محبوب است.

در تاریخ ایالات متحده تا امروز محبوب ترین رئیس جمهوری آمریکا جورج بوش پسر است که بعد از حمله های تروریستی 11 سپتامبر 2001 آمار تقریبی 90 درصد را ثبت کرد. بیشترین جهش در میزان محبوب بودن بین ساکنان کاخ سفید هم مربوط به جیمی کارتر است که پس از بحران گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران در 1979، آمارش از 32 درصد به 56 درصد رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 849

به "پیشرفت واژگون ترامپ ، بحران کرونا رهبران دنیا را محبوب تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت واژگون ترامپ ، بحران کرونا رهبران دنیا را محبوب تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید