هشدار جدی اروپا به آمریکا، بازگشت جنگ تجاری

به گزارش اخبار ورزشی، ایرنا نوشت: مسئول ارشد تازه بازرگانی اتحادیه اروپا روز یکشنبه به واشنگتن هشدار داد در صورتی که از اعمال تعرفه های بیش از هفت میلیارد دلاری بر کالاهای تولیدی کشورهای عضو صرف نظر نکند، با اعمال عوارض اضافی بر صادراتش به اروپا روبه رو خواهد شد.

هشدار جدی اروپا به آمریکا، بازگشت جنگ تجاری

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در تابستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز؛ والدیس دومبروسکیسن همچنین با درخواست حل و فصل اختلافات 2 طرف بر سر تعرفه های بازرگانی بر هواپیماهای ایرباس و بوئینگ، اضافه نمود: رفع کردن مسائل روابط اروپا با ایالات متحده، اولویت نخست اتحادیه اروپاست و این کشور باید به عنوان اقدام اعتمادساز، تعرفه های مرتبط با ایرباس را لغو کند.

فاینننشال تایمز به نقل از وی اضافه نمود: مسلم است در صوتی که ایالات متحده تعرفه های خود را لغو نکند، چاره ای جز اعمال تعرفه های اروپایی بر کالاهای فراوریی آمریکا نداریم.

مناقشه ایرباس - بوئینگ، یکی از اختلاف های آمریکا و اتحادیه اروپاست که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال 2017 شدت گرفته است. با اینکه پیش از این گفته شده بود که مناقشه تجاری 2 طرف درمورد پرداخت یارانه های دولتی به شرکت های هواپیماسازی ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا در حال نتیجه گیری در سازمان تجارت جهانی است، اما به نظر می رسد که مقامات اروپایی نسبت به عزم واشنگتن برای حل و فصل این مناقشه امیدی ندارند.

این مناقشه از سال 2004 شروع شد؛ که آمریکا، چهار کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا را به پرداخت یارانه های غیرقانونی برای حمایت از فراوری بعضی محصولات ایرباس متهم کرد. در پرونده جداگانه ای که در سال 2005 به جریان افتاد، اتحادیه اروپا، شرکت بوئینگ را متهم کرد که 19 میلیارد و یکصد میلیون دلار یارانه از بخش های مختلف دولت آمریکا دریافت نموده است.

این مناقشه پیش تر حق وضع تعرفه ها بر 7.5 میلیارد دلار کالاهای اروپایی از سوی آمریکا را به خاطر پرداخت یارانه اتحادیه اروپا به ایرباس اعطا نموده بود.

آمریکا و اتحادیه اروپا در 2 سال گذشته در خصوص موضوعات دیگر تجاری و تعرفه ای علیه یکدیگر اقدام نموده اند. پیش از وضع تعرفه های سال گذشته آمریکا بر ایرباس، دولت آمریکا با وضع تعرفه علیه فولاد وارداتی از اتحادیه اروپا، بروکسل را با مسائلی روبرو نموده بود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پیش تر تهدید نموده بود که صنعت خودروسازی اروپا را مجازات تعرفه ای کند که بیش از همه آلمان را نگران کرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1128

به "هشدار جدی اروپا به آمریکا، بازگشت جنگ تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی اروپا به آمریکا، بازگشت جنگ تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید