تشدید ناپایداری های جوی در 8 استان

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار تشدید ناپایداری های جوی در 8 استان از رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در 16 استان اطلاع داد.

تشدید ناپایداری های جوی در 8 استان

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد و ارتفاعات کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در بعضی منطقه ها گردوخاک پیش بینی شده است.

دوشنبه و سه شنبه در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات اصفهان و کرمان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب و استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در بعضی منطقه ها گردوخاک پیش بینی شده است. طی سه روز آینده نیز در منطقه زابل وزش باد شدید پدیده حاکم است.

توصیف سامانه: تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان سرانجام: یکشنبه 1402/03/21

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد گردوخاک و تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/03/21: اردبیل، نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در منطقه ها مسقف.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2130

به "تشدید ناپایداری های جوی در 8 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید ناپایداری های جوی در 8 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید