تغییر دامنه نوسان صندوق های بورسی

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی دهقان دهنوی در یک برنامه تلویزیونی درباره تصمیمات جدید شورای عالی بورس گفت: یکی از این تصمیمات در شورای عالی بورس، درباره دامنه نوسان بود که به این ترتیب است: در خصوص سهام، دامنه بالای نوسان به مثبت 6 افزایش پیدا کرد و دامنه پایین در منفی 2 تعیین شد.

تغییر دامنه نوسان صندوق های بورسی

وی افزود: در برخی دیگر از اوراق بهاداری که آنها هم دامنه نوسان داشتند، صرفا در بازار پایه فرابورس در تابلوی زرد قبلا مثبت و منفی 3 بود که به مثبت 3 و منفی 2 تغییر یافت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همچنین در خصوص صندوق ها هم که قبلا مثبت و منفی 10 بود، روی مثبت 10 و منفی 4 تنظیم شد. بقیه موارد مانند قبل ادامه پیدا خواهند کرد.

وی از دیگر مصوبات شورای عالی بورس را معین حجم مبنا عنوان و اظهار کرد: اختیار معین این شاخص، به سازمان بورس واگذار شد.

دبیر شورای عالی بورس یادآور شد: این اختیار که ناشران را ملزم به انتشار اوراق اختیار تبعی کنیم، یکی دیگر از تصمیمات این شورا بود.

دهقان دهنوی گفت: ضریب اعتباری که مردم می توانند استفاده کنند برای خرید سهام هم به 60 درصد افزایش یافت.

وی گفت: ما تصمیمات را با توجه به شرایط موجود اخذ کرده ایم حتما بازار را رصد می کنیم و هر جا تغییرات لازم باشد، اعمال می کنیم؛ شرایط موجود هم اگر تغییر کند، متناسب با آن مصوبات شورای تغییر می کند؛ ضمن اینکه نقدشوندگی صرفا با دامنه نوسان نیست و از ابزارهای دیگری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد تا نقدشوندگی بازار حفظ شود.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1386

به "تغییر دامنه نوسان صندوق های بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دامنه نوسان صندوق های بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید