فراوری نفت با آلودگی هوا همراه است، 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش گازرسانی

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر نفت گفت: به طور کلی فراوری نفت در مراحل استخراج، فناوری، انتقال و مصرف با آلودگی هوا همراه است.

فراوری نفت با آلودگی هوا همراه است، 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش گازرسانی

به گزارش خبرنگار ، بیژن زنگنه وزیر نفت در بیست و یکمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که صبح امروز یکشنبه (27 بهمن ماه) برگزار گردید، اظهار کرد: به طور کلی فراوری نفت در مراحل استخراج، فناوری، انتقال و مصرف با آلودگی هوا همراه است.

وی با اشاره به اینکه پاک ترین انرژی همچون گاز نیز آلایندگی به همراه دارد، اضافه کرد: ایران جزء بزرگترین فراوریکنندگان نفت در جهان است.

وزیر نفت توضیح داد: در زمینه فراوری نفت با انواع آلودگی ها، فشار بالا و سموم رو به رو هستیم.

زنگنه درباره اقدامات وزرات نفت در جهت بهبود محیط زیست گفت: یکی از بزرگترین اقدامات وزارت نفت در زمینه بهبود شرایط محیط زیست مربوط به فراوری گاز بود که در سال 92 نزدیک 43 درصد سوخت ها مایع بودند و ما این میزان را در سال گذشته به زیر 12 درصد رساندیم.

وی با بیان اینکه ایران سومین فراوری کننده گاز در جهان است، گفت: گاز پاک ترین سوخت هیدروکربنی است که آن را جایگزین نفت کوره ای کردیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در حال حاضر 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش گازرسانی هستند، اضافه کرد: عملیات گازرسانی در بیشتر روستا های کشور در حال اتمام است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 706

به "فراوری نفت با آلودگی هوا همراه است، 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش گازرسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نفت با آلودگی هوا همراه است، 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش گازرسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید