تکمیل بازسازی برج خلعت پوشان تبریز طی سالجاری

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تکمیل بازسازی برج خلعت پوشان تبریز طی امسال اطلاع داد.

تکمیل بازسازی برج خلعت پوشان تبریز طی سالجاری

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر، گفت: بازسازی و ساماندهی برج تاریخی خلعت پوشان تبریز از جمله مهم ترین پروژه های بازسازیی این اداره کل محسوب می گردد که در سال های اخیر به صورت مداوم در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی سال های اخیر در برج خلعت پوشان تبریز، گفت: طی سال های مذکور اقداماتی نظیر استحکام بخشی بنا، دوخت و دوز ترک های ایجادشده در طاق های طبقه همکف، بازسازی مقرنس های گچی و تزئینات گچی وابسته به معماری، بازسازی درب های ورودی و ارسی های طبقه همکف، احیا و بازسازی طاقچه های دارای قطاربندی و مقرنس کاری و نیز شومینه های آجری، بازسازی و اجرای کف اصلی بنا در داخل طبقه همکف، کاوش در راستای به دست آوردن خطوط معماری استخر دور تا دور بنا، ارائه طرح بازسازی و بازسازی گنبد طبقه اول و استخر محوطه و همچنین اجرای مکان صحیح پل دسترسی برج تاریخی اجرا شده است.

وی با بیان این که طی سالجاری اقدامات پایانی حفاظت و بازسازی برج تاریخی خلعت پوشان تبریز در حال انجام است، گفت: با توجه به اقداماتی که پیش از این ذکر شد، طی امسال برنامه بازسازیی این اداره کل بر روی بازسازی استخر محوطه، بازسازی و بازسازی طبقه اول، بازسازی و نصب در ب و پنجره های طبقات متمرکز خواهد بود.

حمزه زاده، محوطه سازی، ارائه طرح و بازسازی محوطه از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان و اجرای طرح توسط دانشگاه تبریز را از اقدامات سال آینده در راستای ساماندهی محوطه برج خلعت پوشان بیان کرد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی گفت: مراحل تکمیلی و ساماندهی محوطه این برج پس از تأمین اعتبار لازم طی سال آینده انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1005

به "تکمیل بازسازی برج خلعت پوشان تبریز طی سالجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل بازسازی برج خلعت پوشان تبریز طی سالجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید