تیراندازی در مراسمی با حضور عبدالله در کابل؛ افزایش آمار کشته ها به 23 نفر

به گزارش اخبار ورزشی، پلیس افغانستان از تیراندازی در مراسم بزرگداشت شهید عبدالعلی مزاری که با حضور مقامات ارشد این کشور از جمله عبدالله عبدالله در کابل در حال برگزاری است، اطلاع داد.

تیراندازی در مراسمی با حضور عبدالله در کابل؛ افزایش آمار کشته ها به 23 نفر

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، پلیس افغانستان از تیراندازی در مراسم بزرگداشت شهید عبدالعلی مزاری که با حضور مقامات ارشد این کشور از جمله عبدالله عبدالله در کابل در حال برگزاری است، اطلاع داد.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان درباره جزئیات این حادثه گفت: این حادثه در صبح امروز در حین برگزاری مراسم شهید مزاری اتفاق افتاده و پس از وقوع این حمله ، بلافاصله نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور پیدا کردند و در حال حاضر منطقه در کنترل نظامیان افغان است.

مقامات ارشد افغانستان از جمله عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز در این مراسم حضور دارند و تیراندازی در این مراسم همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت کشور تاکید نمود: مقامات ارشد دولتی از منطقه درگیری خارج شده و در سلامت کامل هستند.

در همین حال، منابع نزدیک به عبدالله خاطرنشان کردند که در این حادثه به وی آسیبی وارد نشده و در حال حاضر رئیس اجرائیه افغانستان از این مراسم خارج شده و به مکان امنی منتقل شده است.

شاهدان عینی می گویند که مهاجمان در یک ساختمان نیمه کاره در نزدیک مراسم با نیروهای امنیتی درگیر بوده و به سوی مراسم تیراندازی می نمایند.

این حمله هنگامی رخ داد که کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در هنگام سخنرانی بود.

طالبان خاطرنشان کرد که نقشی در این حادثه نداشته است.

به گفته ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره حمله امروز به مراسم شهید مزاری در کابل گفت: اعضای این گروه نقشی در این حادثه ندارند.

از سوی دیگر، مقامات وزارت کشور افغانستان خاطرنشان کردند که تا به امروز 18 نفر زخمی به بیمارستان های مختلف کابل اعزام شدند.

به همین دلیل، منابعی در بیمارستان محمد جناح کابل می گویند تا به امروز در این حادثه 23 نفر کشته و 33 تن دیگر زخمی شدند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: با عبدالله عبدالله و کریم خلیلی، رئیس سابق شورای صلح به وسیله تلفنی تبادل نظر نموده و آنها در سلامت کامل هستند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که آمریکا و طالبان اوائل هفته جاری توافق صلح برای سرانجام جنگ در افغانستان امضا کردند و اعلام شد که خشونت در این کشور کاهش خواهد یافت، اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این توافق قادر نیست امنیت را تامین کند.

تا به امروز کسی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 732

به "تیراندازی در مراسمی با حضور عبدالله در کابل؛ افزایش آمار کشته ها به 23 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی در مراسمی با حضور عبدالله در کابل؛ افزایش آمار کشته ها به 23 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید