جزئیات خدمات رفاهی دانشجویان دوره های دستیاری اعلام شد

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت جزئیات چهار خدمت اصلی رفاهی ارائه شده به دانشجویان دوره های دستیاری تخصصی را تشریح کرد.

جزئیات خدمات رفاهی دانشجویان دوره های دستیاری اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، بهروز رحیمی با اشاره به خدمات ارائه شده به دانشجویان دستیاری از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: علی رغم اهمیت صندلی درمانی این گروه در نظام بهداشت و درمان کشور متاسفانه در گذشته توجه خاصی به این دانشجویان نشده بود و آن ها از دریافت وام های معمول صندوق رفاه نیز محروم بودند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری ها و مذاکراتی که طی یک سال انجام شد تصمیماتی اتخاذ و تفاهم نامه هایی منعقد شد که در نتیجه آن شرایط رفاهی برای این دانشجویان تا حدودی بهبود یافت و یک سبد رفاهی حاوی وام ویژه دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و پایه خدمات درمانی نیز برای آن ها در نظر گرفته شد.

رحیمی اضافه کرد: ارائه وام به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) از ابتدای سال 99 برای اولین بار در صندوق رفاه عملیاتی شد و در سال گذشته به بیش از 10 هزار دانشجوی متقاضی، تسهیلات اعطا شد.

وی گفت: برنامه ما پوشش کامل جمعیت بیش از 20 هزار نفری دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) تا سرانجام سال تحصیلی 1401-4001 است تا هر دانشجویی که متقاضی دریافت این وام است بتواند آن را دریافت کند. منابع این وام نیز در قالب همکاری مشارکتی با یکی از بانک های کشور تامین می گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بعلاوه بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر خدمات نو صندوق رفاه برای دستیاران عنوان نمود و گفت: دوره دستیاری یکی از سخت ترین دوره های تحصیلی است و معمولا این دانشجویان در مقایسه با سایر دانشجویان از نظر شرایط معیشتی اوضاع نامناسب تری دارند.

وی گفت: اغلب دانشجویان دستیاری در شرایط سنی تأهل قرار دارند و اجازه و فرصت کار در بخش خصوصی را نیز ندارند. در صندوق رفاه برای آن ها پوشش بیمه تأمین اجتماعی را در نظر گرفتیم و همه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) در صورت ثبت درخواست، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

رحیمی گفت: برای بیمه تامین اجتماعی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت هزینه های بیمه را واریز می نماید و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل این هزینه های بیمه ای را به صورت قرض الحسنه و بلندمدت به صندوق رفاه دانشجویان باز می گردانند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تأکید کرد: در حال حاضر عملیات ثبت نام بیمه تأمین اجتماعی شروع شده و تا به امروز بیش از 8 هزار متقاضی درخواست های خود را در پورتال تسهیلات صندوق رفاه ثبت نموده اند. پیش بینی این است که 15 هزار نفر بتوانند از این بیمه استفاده نمایند.

وی گفت: درخواست ما از دانشجویان این است که در صورت تمایل، هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی در سامانه اقدام نمایند.

رحیمی با اشاره به بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) گفت: ثبت نام بیمه تکمیلی این دانشجویان شروع شده و پوشش کامل هزینه های بستری و سرپایی دانشجویان را به وسیله بیمه تکمیلی در برنامه داریم که بخشی از هزینه نازایی و دندانپزشکی دانشجویان بیمه شده نیز تأمین می گردد.

وی گفت: برقراری بیمه سلامت با پوشش کامل دانشجویان فاقد بیمه از دیگر خدمات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) است که در صورت تمایل می توانند از این بیمه استفاده نمایند. بیمه مسئولیت مدنی دستیاران نیز با توجه به اشتغال در مراکز درمانی از دیگر خدمات نوین صندوق به این دانشجویان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1725

به "جزئیات خدمات رفاهی دانشجویان دوره های دستیاری اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات خدمات رفاهی دانشجویان دوره های دستیاری اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید