جزئیات کامل عایدی های مالیاتی در 2 ماهه ابتدایی سال جاری

به گزارش اخبار ورزشی، بیشترین درصد تحقق عایدی های مالیاتی در دو ماهه ابتدایی سال جاری، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودرو های لوکس و مالیات بر خانه های خالی است.

جزئیات کامل عایدی های مالیاتی در 2 ماهه ابتدایی سال جاری

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مجموع عایدی های وصولی مالیاتی در دو ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشدی معادل 98 درصد از مبلغ 198 هزار و 168 میلیارد ریال به مبلغ 392 هزار و 635 میلیون ریال افزایش یافته است. مقدار وصولی عایدی های مالیاتی طی دوره زمانی مذکور 87 درصد از عایدی پیش بینی شده در بودجه مصوب سال 1400 محقق شده و شامل 85 درصد در بخش مالیات های مستقیم و 90 درصد در بخش مالیات های غیر مستقیم است.

مالیات های مستقیم و غیرمستقیم در سال 1400 به ترتیب 53 درصد و 47 درصد از مجموع عایدی های مالیاتی را به خود اختصاص می دهند.

از مجموع مالیات های مستقیم در دوره مذکور 28 درصد سهم مالیات تکلیفی و مابقی معادل 72 درصد مالیات تشخیصی بوده است. بعلاوه، از مجموع مالیات های غیر مستقیم در دوره مذکور 3 درصد سهم مالیات تکلیفی و معادل 97 درصد مالیات تشخیصی بوده است.

براساس این گزارش، درصد تحقق هریک از عایدی های مالیاتی در دوره مذکور به توضیح نمودار زیر است:

بیشترین درصد تحقق عایدی، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودرو های لوکس و مالیات بر خانه های خالی است. در بخش عایدی مالیات های مستقیم مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی و مالیات مشاغل و در بخش مالیات های غیرمستقیم عوارض خروج از کشور، مالیات بر فروش سیگار، مالیات شماره گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده تحقق بیش از 100 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1664

به "جزئیات کامل عایدی های مالیاتی در 2 ماهه ابتدایی سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات کامل عایدی های مالیاتی در 2 ماهه ابتدایی سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید