جزییات سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا

به گزارش اخبار ورزشی، رییس مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت جزییات فعالیت سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا را تشریح کرد.

جزییات سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا

به گزارش خبرنگاران، دکتر صادق تبریزی از راه اندازی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir در معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت خود ارزیابی افراد در کشور اطلاع داد و گفت: مردم به جای مراجعه به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می گردد می توانند به وسیله سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کووید-19 پاسخ داده و هدایت لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دربافت کنند.

تبریزی اضافه نمود: پس از ورود به سامانه علائم بیماری شامل تب، لرز، سرفه خشک، گلو درد و تنگی نفس سوال شده و سپس از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده سوال می گردد و در صورت مثبت بودن توصیه های بهداشتی صورت گرفته و هدایت لازم جهت مراجعه به مراقب سلامت یا بهورز مربوطه (نزدیکترین پایگاه سلامت/خانه بهداشت و یا مرکزخدمات جامع سلامت منتخب) ارجاع داده می گردد. همزمان مراقب سلامت یا بهورز مربوطه نیز پیامکی در همین ارتباط دریافت کرده و مسئول پیگیری های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از انجام غربالگری و مشکوک بودن فرد، مراقب سلامت به وسیله شماره تلفن 4030 با افراد مشکوک ثبت شده در سامانه تماس خواهد گرفت و مشاوره و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

تبریزی ضمن آرزوی سلامتی، از همه هموطنان درخواست کرد تا با انجام خود ارزیابی در سامانه salamat.gov.ir با کارکنان حوزه بهداشت در سراسر کشور همکاری کرده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس و ایجاد بیماری کووید-19 را قطع کنند.

بنابر اعلام وبدا، وی اعلام کرد: در این راستا و برای مراجعه حضوری هموطنان نیز 1000 مرکز خدمات جامع سلامت منتخب (شبانه روزی یا 16 ساعته) برای خدمت رسانی سرپایی در سراسر کشور و با اولویت مناطق کمتر برخوردار راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 752

به "جزییات سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید