حاجی میرزایی: تحقق تربیت دانش&zwnjآموزان در مدارس با تنوع محیط&zwnjهای یادگیری میسر می&zwnjشود

به گزارش اخبار ورزشی، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در مصاحبه با ماهنامه بهره وری با اشاره به تنوع مدارس ازنظر عواملی چون تعداد دانش آموز و امکانات گفت که تحقق تربیت دانش آموزان در مدارس با تنوع محیط های یادگیری میسر می گردد.

حاجی میرزایی: تحقق تربیت دانش&zwnjآموزان در مدارس با تنوع محیط&zwnjهای یادگیری میسر می&zwnjشود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با ماهنامه بهره وری اظهار کرد: در مورد راهکارهای حل چالش های موجود و نگرانی خانواده ها از بهره گیری عادلانه و فراگیر مطالب آموزشی در دوران کرونا اظهار کرد: مأموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت، تنها آموزش نیست، بلکه تربیت است. تربیت تعبیری عام تر از آموزش است. تربیت، تلفیقی از آموزش وپرورش است و این تربیت که در شش ساحت تحول بنیادین آموزش وپرورش آماده است و تربیت جز در محیط آموزشی و تربیتی و طی تجربیات متفاوت دانش آموز در محیط های متنوع یادگیری محقق نمی گردد.

وی افزود: اصل وجود مدرسه و حضور دانش آموز در مدرسه و تدریس معلم در کلاس درس و تنوع بخشی به محیط آموزش و تربیت و غنای اوقات دانش آموز از جهات مختلف برای تربیت شدن در 6ساحت موجود در سند تحول ضرورت جدی و اساسی دارد.

وزیر آموزش وپرورش توضیح داد: نمی توان نقش مدرسه، معلم و سایر ارکان تعلیم و تربیت حاضر در مدرسه را نادیده گرفت و به آموزش در فضای سایبری و حضور دانش آموز در ارتباط مجازی برای تربیت شدن و ارتقای تحصیلی و تربیتی و طی کردن پایه های تحصیلی اکتفا کرد.

وی اعلام نمود: در دانشگاه ها شاید بتوان آموزش را به صورت غیرحضوری به انجام رساند، اما در مدرسه چنین امکانی به صورت کامل و به نحوی که مأموریت نظام تعلیم و تربیت به صورت کامل به انجام برسد عملاً وجود ندارد.

حاجی میرزایی گفت: اسناد بالادستی نظام آموزشی نیز اجازه حصر تربیت در فضای مجازی را نمی دهد. در شرایط اضطراری امروز، آینده کاملاً نامعینی پیش روی نظام آموزشی است، ممکن است تا مدت ها امکان تشکیل کلاس حضوری وجود نداشته باشد و همچنان دانش آموزان و معلمان ملزم به ماندن در خانه باشند، بنابراین بهتر است در چنین شرایطی آموزش تعطیل نباشد.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: برای پاسخگویی به احتیاج جدی جدید، تدابیری را اندیشیدیم یکی از این تدابیر طراحی و راه اندازی سامانه شاد، به عنوان مهم ترین اقدام آموزش وپرورش برای پاسخ به احتیاج آموزش مجازی است.

وی ادامه داد: ایجاد امکانات متنوع تعاملی، آموزشی، فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات در گستره ملی و میلیونی و تأمین رایگان اینترنت، ازجمله اقداماتی بود که با راهبری آموزش وپرورش و حمایت و مساعدت سایر دستگاه ها و نهادها ازجمله وزارت ارتباطات و مجموعه همراه اول، انجام شد. با ارائه آموزش تلفیقی، به دانش آموزان در نحوه انتخاب نوع آموزش فرصت دادیم.

وی افزود: رویکرد آموزش مجازی مبتنی بر شعار آموزش تعطیل شدنی نیست جایگزین آموزش حضوری شد، اما با استمرار کرونا، با در نظر دریافت این اصل که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست، آموزش های تلفیقی به رویکرد غالب تبدیل شد.

حاجی میرزایی اعلام نمود: با توجه به تنوع مدارس ازنظر عواملی چون تعداد دانش آموز و امکانات، شرایط مدارس در رعایت شیوه نامه های بهداشتی متفاوت است. برای نمونه، تعداد مدارس زیر 20 نفر دانش آموز، حدود 20 هزار مدرسه است. این مدارس غالباً برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی مشکل خاصی ندارند. امکان آموزش حضوری در این دسته از مدارس فراهم است. البته در سایر مدارس هم با ارائه راهکارهایی مانند تقسیم دانش آموزان به گروه های مختلف، هر گروه حتماً بخشی از آموزش را به صورت حضوری و بخشی از آموزش را به صورت مجازی دریافت می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1236

به "حاجی میرزایی: تحقق تربیت دانش&zwnjآموزان در مدارس با تنوع محیط&zwnjهای یادگیری میسر می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: تحقق تربیت دانش&zwnjآموزان در مدارس با تنوع محیط&zwnjهای یادگیری میسر می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید