حضور 2 کابینت ساز در منزل و رسوایی یکی از آن ها!

به گزارش اخبار ورزشی، بیشتر افراد به علت نا آگاهی در سفارش کابینت، اشتباهاتی رو انجام میدن که خسارات جبران ناپذیری رو برای اون ها به همراه داره. اما این بار سهیل با رعایت چند نکته، نه تنها ضرر نکرد، بلکه بعد از مدت ها با برادرش سهند هم آشتی کردن.

حضور 2 کابینت ساز در منزل و رسوایی یکی از آن ها!

پدر سهیل قصد داشت کابینت های آشپزخانه رو تغییر بده اما دیگه حال و حوصله انجام اینجور کارها رو نداشت. بنابراین سفارش کابینت هایگلاس رو به پسران خود سپرد. اما غافل از اینکه دو برادر، با هم حرف نمیزدن و قهر بودن. نتیجه هم این شد که هرکسی کابینت ساز خودش رو آورد و اینجا بود که . . .

ماجرا از این قرار بود:

قیمت کابینت، متری چند؟ (اولین اشتباه)

وقتی پدر، مسئولیت سفارش کابینت هایگلاس آشپزخانه رو به پسران خود سپرد، هر کدام سازِ خودشون رو زدن و هیچ مشورتی با هم نکردن. سهند برادر بزرگتر که تفکری سنتی داشت، فردای آن روز، کابینت ساز مورد نظر رو به وسیله یکی از دوستان خود پیدا کرد و برای مقدار گیری به خانه پدر آورد.

اولین اشتباه

کابینت ساز هم بلافاصله مقدار ها رو گرفت و قیمت 25 متر کابینت هایگلاس رو به سهند داد. اما صد حیف که قیمت گیری متری اصلا کار درستی نبود، چون احتمال تغییر قیمت نهایی در انتهای کار، وجود داره!

آیا سفارش کابینت احتیاج به قرارداد داره؟

غرورِ برادر بزرگتر، مانع از مشورت با برادر کوچک تر شد، در نتیجه به تنهایی تصمیم گرفت و کار با کابینت ساز رو آغاز کرد. سپس 10 میلیون به اسم بیعانه برای آغاز کار پرداخت کرد و کابینت ساز هم، یک سری ورق خریداری کرد.

دومین اشتباه

اما دومین اشتباه این بود که بیعانه رو بدون هیچ قرارداد مطمئنی پرداخت کرد. این دقیقا همان اشتباهی است که بیشتر افراد مرتکب میشن، چون نمیدونن که باید با کابینت ساز هم، قرارداد ببندن. اما آیا سهیل بیکار نشسته بود؟

کابینت ساز مطمئن رو از کجا پیدا کنیم؟

سهیل برادر کوچکتر که همواره یکم دیر عمل میکرد، بعد از یک ماه تازه دست به کار شد. سهیل مهندس رشته نرم افزار بود و عاشق تکنولوژی! اون همه چیز رو از داخل گوگل پیدا میکرد حتی کابینت ساز! خلاصه در گوگل، کلمه کابینت آشپزخانه رو جستجو کرد و با اولین نتیجه جستجو، یعنی سایت سلام ساختمان آشنا شد. اون ها کلی از نظارت بر کار کابینت ساز و رضایت مشتری هاشون گفته بودن! خلاصه سهیل کمی بیشتر پیگیر شد و حتی به پیج اینستاگرام سلام ساختمان هم سر زد تا خیالش راحت بشه. سپس غافل از اینکه سهند کابینت رو سفارش داده بود مراحل زیر رو برای سفارش کابینت در سلام ساختمان طی کرد:

  1. وارد قسمت ثبت درخواست مشتری شد و شمارش رو وارد کرد
  2. برای مشاوره رایگان کابینت با سهیل تماس گرفتن
  3. تصمیم بر این شد که دو نفر مجریِ با تجربه رو، برای قیمت دهی نهایی به منزل پدر سهیل بفرستن
  4. قرار بود در صورتی که کابینت ساز تایید شد، سهیل با سلام ساختمان قرارداد ببنده و بیعانه رو بده تا کار آغاز بشه

حضور 2 کابینت ساز در منزل و رسوایی یکی از آن ها!

کابینت ساز و سهیل با هم رسیدن درب منزل، سهیل کلید انداخت و به داخل رفتن. چشمتون روز بد نبینه، سهند و کابینت سازی که مشغول کار بود هم، در خانه حضور داشتن. سهیل که با این صحنه روبرو شد حسابی جا خورده بود. سکوت بدی حاکم بود که کابینت ساز سلام ساختمان گفت: مثل اینکه احتیاجی به اومدن من نبوده. این رو گفت و خداحافظی کرد و رفت.

سهیل با عجله در پی مرد رفت تا موضوع رو براش شرح بده. خلاصه بعد از کلی صحبت و معذرت خواهی از کابینت ساز، متوجه موضوع مهمی شد. کابینت ساز به سهیل گفته بود که مگه شما کابینت هایگلاس نمی خواستین، اما این کابینتی که داشتن برای شما آماده میکردن، کابینت ام دی اف بود که خیلی هم مقرون به صرفه تر هست. اما آیا درست می گفت؟ یا اینکه قصد داشت کار رو به نفع خودش تمام کنه؟

برادری که به یاری سلام ساختمان، ناجی کابینت ها شد!

بماند که سهیل چقدر از مشورت نکردن برادرش ناراحت شده بود، اما چون پای ضرر پدرشان در میان بود، غرور رو کنار گذاشت و موضوع رو به سهند گفت. برای اطمینان بیشتر، دومین کابینت سازی که سلام ساختمان معرفی نموده بود هم، به محل اجرای کابینت اومد و تایید کرد که بله این کابینت، هایگلاس نیست و ام دی اف هست و گفت که ظاهر و ابعاد ورق ام دی اف و هایگلاس، تقریبا مشابه به هم هستن و به راحتی میشه سر افراد رو کلاه گذاشت.

سهند که بخاطر کلاه برداری کابینت ساز از ادامه کار با اون فرد پشیمون شده بود، خواست پولش رو پس بگیره. اما کابینت ساز دیگه نه جواب تلفن اون رو میداد و نه قرار دادی داشتن که بتونن از اون فرد شکایت کنن. خلاصه اینجوری شد که 10 میلیون بیعانه رو از دست دادن!

اما بالاخره چی شد؟

سهیل با سهند آشتی کردن و نذاشتن پدر از ماجرای کلاه برداری کابینت ساز باخبر بشه. بعد هم طبق مراحل زیر، خرید سهیل رو که سفارش کابینت از سلام ساختمان بود ادامه دادن:

  1. کابینت ساز مورد نظر رو انتخاب کردن
  2. با کابینت ساز، زیر نظر سلام ساختمان قرار داد بستن
  3. با هزینه مناسبی، صاحب یک کابینت هایگلاس شیک شدن

اگرچه بخاطر ناآگاهی سهند 10 میلیون ضرر نموده بودن، اما باز هم دیر نشده بود و سهیل به موقع، به داد سهند رسیده بود. آخه قیمت ورق ام دی اف خیلی مقرون به صرفه تر از قیمت ورق هایگلاس هست و در یک متراژ بالا، کلی اختلاف قیمت میشد. بنابراین از ضرر خیلی بیشتری جلوگیری کردن و رابطه برادری بهتری هم برای اون ها به ارمغان اومد!

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1683

به "حضور 2 کابینت ساز در منزل و رسوایی یکی از آن ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 2 کابینت ساز در منزل و رسوایی یکی از آن ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید