خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی تاکید کرد

به گزارش اخبار ورزشی، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی روز سه شنبه در بازدید از شرکت پردیس معطر کاشمر گفت: با توجه به توان و ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی باید زمینه فرآوری آنها را ایجاد و از خام فروشی این گیاهان جلوگیری کرد.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی تاکید کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

محمد صادق معتمدیان اضافه کرد: در سال جهش تولید توجه به فرآوری گیاهان دارویی در اولویت قرار گرفته است.

وی همچنین طی تماس تلفنی با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برای رفع مشکل تامین آب مورد نیاز این واحد تولیدی دستور لازم صادر کرد.

رییس هیات مدیره شرکت پردیس معطر نیز در این مراسم گفت: فعالیت این شرکت در ادامه فعالیتهای شرکت گیاهان دارویی پرند است که تولید کننده و صادرکننده انواع عصاره، اسانس و دمنوش های گیاهی است.

محمد شاکری اضافه کرد: این شرکت با سرمایه گذاری 500 میلیون ریال در زمینی به مساحت بیش از 12 هزار متر مربع با ظرفیت تولید 11 هزار و 770 تن داروهای گیاهی فعالیت می کند که سالانه یک هزار تن صادرات داشته و اشتغالزایی 150 نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: کسب افتخاراتی از جمله صادر کننده نمونه استانی، صادرکننده نمونه ملی و کارآفرین نمونه ملی طی سالهای 93 تا به امروز از موفقیت های این شرکت تولیدی به شمار می رود.

رییس هیات مدیره شرکت پردیس معطر گفت: شرکت پردیس عصاره ترشیز نیز که یکی از فازهای شرکت پردیس معطر است، تولید کننده عصاره گیاهان دارویی مورد استفاده در مواد اولیه است و همچنین تولید کنسانتره انواع میوه جات از تولیدات این شرکت به شمار می رود.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی به پیشرفته ترین تجهیزات روز اروپا در تولید داروهای گیاهی مجهز است و آزمایشگاه این شرکت منحصر به فرد بوده و قابلیت آنالیزهای متفاوت را دارد.

بازدید استاندار خراسان رضوی از کارخانه کاشی لعاب و گرانیت زهره کاشمر

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان کاشمر از کارخانه کاشی لعاب و گرانیت زهره این شهرستان نیز بازدید کرد و نسبت به رفع مشکل کمبود آب و سایر مسائل این واحدی تولیدی قول مساعد داد.

مدیر اجرایی کارخانه کاشی لعاب و گرانیت زهره کاشمر در این مراسم گفت: مجموعه تولیدی کاشی زهره در نزدیک شهر کاشمر و در زمینی به مساحت 48 هکتار احداث شده است.

رضا طلوعی اضافه کرد: این مجموعه از سال 1391 با اشتغالزایی 300 نفر فعالیت خود را با 6 خط تولید کاشی گرانیت و لعاب دار آغاز کرد و با تولید سالیانه سه میلیون و پانصد هزار مترمربع کاشی به عنوان بزرگترین واحد تولید کاشی و سرامیک در شرق کشور مطرح است.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی این شرکت مرزهای ایران را در نوردیده و به بیش از 15 کشور جهان از جمله کشورهای آسیای میانه، آسیای شرقی، اروپا و آفریقا راه یافته است.

مدیر اجرایی کارخانه کاشی لعاب و گرانیت زهره کاشمر گفت: با گذشت بیش از هشت سال از فعالیت این شرکت هنوز مسائلی در سر راه تولید وجود دارد و فشار مضاعف برخی دستگاه های خدماتی از جمله شرکتهای گاز، برق و آب برای دریافت مطالبات خود گاهی منجر به تعطیلی خطوط تولید این شرکت شده است.

استاندار خراسان رضوی روز هفتم بهمن ماه به شهرستان کاشمر در جنوب غربی خراسان رضوی سفر کرد.

مقصد سفر محمدصادق معتمدیان در سومین سفر شهرستانی به جنوب غربی استان خراسان رضوی چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ است.

بازدید از ساخت راه روستایی، چند واحد صنعتی و همچنین جاده در دست ساخت شادمهر - کاشمر از دیگر برنامه های استاندار خراسان رضوی در سفر به شهرستان کاشمر است.

شهرستان کاشمر 654 شهید، هزار و 821 جانباز و 117 آزاده در راه آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

مرکز شهرستان 138 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش و 35 روستا است و 38 هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1329

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید