خبرنگاران اورژانس هوایی در ایرانشهر مستقر می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، زاهدان- خبرنگاران- مدیر بازرگانی شرکت هلیکوپتری آوا سلامت گفت : ششمین پایگاه این شرکت بزودی در ایرانشهر راه اندازی می گردد.

خبرنگاران اورژانس هوایی در ایرانشهر مستقر می گردد

مدیر بازرگانی شرکت هلی کوپتری آوا سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ایرانشهر بیان نمود: با توجه به گستردگی حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این شرکت ششمین پایگاه بالگردی خود را در این شهرستان راه اندازی می نماید.

د. درانی اضافه نمود: با هدف توسعه ناوگان اورژانس هوایی و ارائه خدمات به مصدومین جاده ای، اورژانس هوایی این شرکت در ایرانشهر به عنوان مرکز بلوچستان مستقر می گردد.

وی اضافه نمود: برای نخستین بار در ایران ساختاری غیر نظامی و بهره مند از گواهینامه های فعالیت اورژانس هوایی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری را شرکت هلیکوپتری آوا سلامت از دستاوردهای وزارت بهداشت و درمان برعهده دارد.

مدیر بازرگانی شرکت هلی کوپتری آوا سلامت گفت: سطح فعالیت این شرکت براساس استانداردهای بین المللی با بهره گیری از هلی کوپتر مجهز به تجهیزات پیشرفته اورژانس انجام می گردد و پرکاربردترین نوع وسیله پرنده در جهان محسوب می گردد.

درانی گفت: امتیاز ویژه آمبولانس هوایی آوا سلامت در این است که نه تنها با رعایت دقیق و تحت نظارت قوانین متضمن ایمنی از تلفات ناشی از حوادث پیش گیری می نماید، بلکه با بهره گیری از بالگردها و تجهیزات پزشکی پیشرفته ای که هم اکنون در اروپا، ژاپن و بخش هایی از آمریکا و کانادا استفاده می گردد، خدماتی با اثربخشی بسیار بالا و شایسته به مردم عزیز ارائه می نماید.

وی بیان نمود: هم اینک کارهای اولیه برای استقرار این شرکت در ایرانشهر صورت گرفته و بزودی فعالیت خود را با استقرار بالگرد اورژانس در این شهرستان شروع خواهد نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز با اشاره به وسعت 100 هزار کیلومتری حوزه زیرپوشش این دانشگاه گفت: پراکندگی جمعیت، بالا بودن آمار تصادفات و کوهستانی بودن منطقه می طلبد اورژانس هوایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مستقر باشد.

دکتر مهران امینی فرد اضافه نمود: زیر ساخت ها و تاسیسات برای استقرار هلی کوپتر فراهم شده که امیدواریم هرچه سریعتر با همکاری مسئولان مربوط این امر تحقق یابد.

به گزارش خبرنگاران ارائه خدمات تخلیه و انتقال فوری مجروحان و بیماران به صورت هوایی (MEDEVAC) و با مراقبت های اولیه و حداقلی در قالب شرکت هلیکوپتری آوا سلامت که به منزله زیرساخت و بازوی هوانوردی وزرات بهداشت و سازمان اورژانس در نظر گرفته شده است، نه تنها ارائه خدمات چابک و تخصصی هم تراز کشورهای اتحادیه اروپا را ممکن می سازد، بلکه ایمنی مورد انتظار را تضمین می نماید. همچنین هماهنگی بین ناوگانی که زیر نظر یک مرکز کنترلِ واحد، عملیات می نمایند، در شرایط بحران و بلایای طبیعی، نقطه قوتی برای نظام مدیریت بحران کشور خواهد بود

تشکیل شرکت هلیکوپتری آوا سلامت، در چارچوب طرح تحول نظام سلامت کشور، که فلسفه زیربنایی آن عدالت در رساندن خدمات پزشکی به کلیه مردم عزیز ایران است، تعریف شده است.

اثربخشی خدمات آمبولانس هلیکوپتری (HEMS) به قدری زیاد است که در بیش از 80 درصد مأموریت های هوایی صورت گرفته، چنانچه از چالاکی حمل و نقل هوایی استفاده نمی گشت، بیمار یا مجروح بی تردید جان خود را از دست می داد.

امتیاز ویژه آمبولانس هوایی آوا سلامت در این است که نه تنها با رعایت دقیق و تحت نظارت قوانین متضمن ایمنی از تلفات ناشی از حوادث پیش گیری می نماید، با بهره گیری از هلیکوپترها و تجهیزات پزشکی پیشرفته ای که هم اکنون در اروپا، ژاپن و بخش هایی از آمریکا و کانادا استفاده می گردد، خدماتی با اثربخشی بسیار بالا و شایسته به مردم شریف ایران ارائه می نماید.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری آوا سلامت چندی پیش گفته بود: سالانه حدود 20 هزار نفر براثر سوانح جان خود را از دست می دهند و 600 هزار نفر مجروح می شوند.

علیرضا ولدخانی ادامه داد: شتاب بخشی به امداد در حوادث و سوانح جاده ای و انتقال بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است و بالگردهای غیرنظامی و پیشرفته و تخصصی BK117 با توجه به امنیت و قابلیت های خاص خود ظرفیت مهمی در این بخش به شمار می روند.

وی اضافه نمود: 6 فروند بالگرد تخصصی برای پایگاه های اورژانس هوایی به استان های مختلف اختصاص یافته است.

شرکت هلیکوپتری آوا سلامت به عنوان تنها شرکت غیرنظامی خدمات بالگرد امداد و نجات ایران در چارچوب طرح تحول نظام سلامت که فلسفه زیربنایی آن عدالت در رساندن خدمات پزشکی، شتاب در امدادرسانی به مردم و چالاکی در انتقال بیماران و مصدومان است تاسیس شد.

مدیر عامل شرکت هلی کوپتری آوا سلامت ادامه داد: این شرکت خدمات امداد و نجات، با بهره گیری از بالگردهای تخصصی و پیشرفته BK117 که هم طراز با کشورهای توسعه یافته اروپایی و آمریکایی است خدمات به بیماران و مصدومان ارائه می دهد.

هم اینک 40 فروند بالگرد امداد و نجات در زمینه خدمات رسانی به مردم عزیز در سراسر کشور فعالیت دارند.

7314**6081

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 144

به "خبرنگاران اورژانس هوایی در ایرانشهر مستقر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اورژانس هوایی در ایرانشهر مستقر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید