خبرنگاران راه اندازی کارگاه تخصصی سفال و سرامیک در اردبیل

به گزارش اخبار ورزشی، اردبیل - خبرنگاران - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده نخستین کارگاه آموزشی تخصصی سفال و سرامیک در ایام پساکرونا در اردبیل راه اندازی می شود.

خبرنگاران راه اندازی کارگاه تخصصی سفال و سرامیک در اردبیل

ناصر محمودی روز جمعه اظهارداشت: این کارگاه در بخش های تولید و تولید گل سفالگری، سفال چرخی، سفال نقش برجسته، لعاب و نقاشی روی سفال تدارک دیده شده تا زمینه برای بهره مندی علاقه مندان به این رشته صنایع دستی فراهم شود.

او ظرفیت آموزش برای هر دوره را 60 نفر ذکر کرد و گفت: این کارگاه در مرکز آموزش شماره 2 صنایع دستی شهرستان اردبیل (مدرسه جعفر اسلامی) راه اندازی می شود.

محمودی ایجاد رونق در صنایع دستی را از برنامه های مهم سال 99 دانست و اضافه نمود: از جمله رشته های صنایع دستی که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده هنر سفالگری است که در راستای رونق این صنعت تلاش می کنیم تا امسال شاهد توسعه آموزش ها در این بخش باشیم.

او همچنین از احیای رشته های منسوخ صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: در سال های اخیر در این زمینه اقداماتی اجرا شده و برای تداوم اقدامات و برنامه ها در این بخش امسال با جدیت تلاش می شود.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.

بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 866

به "خبرنگاران راه اندازی کارگاه تخصصی سفال و سرامیک در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی کارگاه تخصصی سفال و سرامیک در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید