خبرنگاران معاون وزیر علوم: اساس کار وزارت علوم توسعه پارک های علم و فناوری است

به گزارش اخبار ورزشی، اهواز - خبرنگاران - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اساس کار وزارت علوم توسعه پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و واحدهای فناور است و استان خوزستان باید در این زمینه گام بردارد.

خبرنگاران معاون وزیر علوم: اساس کار وزارت علوم توسعه پارک های علم و فناوری است

به گزارش خبرنگاران غلامحسین رحیمی آدینه در بازدید از طرح های شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پارک علم و فناوری استان نمی تواند به زودی صاحب یک آزمایشگاه مجهز گردد لذا می توان با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز از آزمایشگاه این دانشگاه که بسیار مجهز است استفاده کرد.

وی اضافه نمود: معتقدم راه اندازی آزمایشگاه باید اولویت بعدی پارک علم و فناوری استان باشد و به وسیله ارتباط با دیگر دانشگاه ها می توان از امکانات آنها استفاده کرد.

وی گفت: در بعضی از دانشگاه های استان امکاناتی وجود دارد که شاید خودشان نتوانند از این تجهیزات بهره مند شوند لذا باید از امکانات موجود استان بهترین بهره را به دست اورد.

معاون وزیر علوم گفت: پارک علم و فناوری استان از فضای بسیار کم و نامناسبی نسبت به استانهای دیگر برخوردار است. به گفته وی در استان های دیگر مکانهای بسیار خوب و وسیعی در اختیار پارک ها قرار گرفته است اما در خوزستان این گونه نیست. رحیمی اضافه نمود: انتظار داشتم که حداقل یکی از نمایندگان مجلس استان پیگیر شرایط مراکز رشد و پارک علم و فناوری باشد تا به آنها راه چاره نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان باید عقب ماندگی ها را جبران کند اضافه نمود: به دنبال گسترش آموزش عالی نیستیم اما اساس کار ما توسعه بستر واحدهای دانش بنیان است.

رحیمی با بیان اینکه سیاست آموزش عالی کاهش کمیت و افزایش کیفیت است اضافه نمود: استان خوزستان از نظر پارک علم و فناوری، مراکز رشد، نوآوری و خلاقیت عقب افتاده، در حالی که پتانسیل و سرمایه بسیاری در این منطقه وجود دارد.

وی گفت: وزارت علوم نمی تواند زمینی برای پارک خریداری کند ولی اگر زمینی برای پارک علم و فناوری استان مهیا باشد می توانیم ردیف بودجه ای برای ساخت آن در نظر بگیریم لذا انتظار داریم که همه مسئولان استان در این زمینه یاری نمایند.

وی بیان نمود: راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی کار بسیار ارزشمندی است که خوشبختانه این اتفاق در خوزستان صورت گرفته است اما معتقدم که 30 میلیارد ریال رقم ناچیزی است و باید سرمایه موجود صندوق افزایش پیدا کند که با پیگیری لازم می توان این کار را انجام داد.

معاون وزیر علوم در پایان گفت: در حوزه آموزش عالی گسترش دانشگاه ها باید محدود باشد ولی برعکس آن حوزه فناوری را باید نامحدودگسترش دهیم تا منجر به اشتغال زایی گردد.

غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از طرح های 10 شرکت دانش بنیان در اهواز بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1322

به "خبرنگاران معاون وزیر علوم: اساس کار وزارت علوم توسعه پارک های علم و فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر علوم: اساس کار وزارت علوم توسعه پارک های علم و فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید