خبرنگاران مجلس یمن: سازمان ملل برای انتها جنگ و محاصره اقدام کند

به گزارش اخبار ورزشی، تهران- خبرنگاران- نمایندگان مجلس یمن روز شنبه با استقبال از تصمیم آمریکا مبنی بر توقف حمایت از عملیات تهاجمی علیه یمن، از سازمان ملل متحد خواستند تا اقدام فوری برای خاتمه جنگ و محاصره این کشور انجام دهند.

خبرنگاران مجلس یمن: سازمان ملل برای انتها جنگ و محاصره اقدام کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، مجلس یمن در صنعاء این تصمیم آمریکا را تحولی جدید در فرایند سیاست های این کشور قلمداد نموده و آن را گامی مثبت در مسیری درست دانسته است.

بر اساس این گزارش، مجلس یمن خواهان اجرایی شدن این تصمیم آمریکا برای خاتمه رنج های مردم یمن شده است.

نمایندگان مجلس یمن همچنین از تصمیم آمریکا برای لغو تحریم انصارالله یمن استقبال کردند.

مجلس یمن همچنین از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و جامعه جهانی خواسته است تا فورا برای خاتمه جنگ، تجاوز، محاصره و بازگشایی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی اقدام نمایند.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه از رویکرد جو بایدن رییس جمهوری این کشور برای توقف حمایت واشنگتن از جنگ یمن اطلاع داد.

جیک سالیوان در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری میخواهد که خاتمه حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح نمود.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1418

به "خبرنگاران مجلس یمن: سازمان ملل برای انتها جنگ و محاصره اقدام کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس یمن: سازمان ملل برای انتها جنگ و محاصره اقدام کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید