خبرنگاران 551 مددجوی زنجانی برای ایجاد اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش اخبار ورزشی، زنجان - خبرنگاران - معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای اعطای مشوق های حمایتی از قبیل یاری های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان با هدف ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای سال تا به امروز 551 نفر از مددجویان بهزیستی استان برای بهره مندی از تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی شده اند.

خبرنگاران 551 مددجوی زنجانی برای ایجاد اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند

نعمت ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: تعداد 338 نفراز مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیز تسهیلات بانکی بند ب تبصره 16 قانون بودجه امسال اعتباری بالغ بر 108 میلیارد ریال دریافت کردند.

وی یادآوری کرد: طبق برنامه ریزی ها خروج سالانه 10 درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار واقع شده است و این موضوع همیشه مورد توجه است.

این مسوول، ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و بکارگیری مددجویان را از مهمترین گره های زندگی جامعه هدف بهزیستی ذکر کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای، افزایش اعتبارات اشتغالزایی و بهره گیری از ظرفیت شرکت ها و کارخانجات در استان و حمایت های خیرین از عمده فعالیت های شاخصی است که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان انجام گرفته است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از مراکز و موسساتی که در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، افزود: در این زمینه به 70 مرکز و موسسه تحت نظارت بهزیستی که بر اساس شرایط و ضوابط در سامانه کارا ثبت نام نموده بودند، مبلغ بیش از سه میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ پایین پرداخت شده است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان، مسکن، اشتغال، هزینه درمان، ازدواج، جهیزیه، مواد غذایی، پوشاک و وسایل خانگی و غیره را از مهمترین نیازمندی مددجویان بهزیستی بیان و اعلام نمود: از ابتدای سال تا به امروز بهزیستی به 91 فرزند مددجو یاری هزینه ازدواج پرداخت نموده است.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور بحث توانمند سازی جامعه هدف واجد شرایط را به ویژه در امر تسهیلگری اشتغال با همکاری دستگاه های متولی امر بر عهده دارد.

ملکی اعلام نمود: موضوع اشتغال از ابعاد مختلف اهمیت زیادی دارد و در این میان بهزیستی کشور به تنهایی نمی تواند این مهم را به انتها برساند و از طرفی ایجاد شغل برای معلولان بسیار مهم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1326

به "خبرنگاران 551 مددجوی زنجانی برای ایجاد اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 551 مددجوی زنجانی برای ایجاد اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید