درباره ویزای جهانگردی با دوچرخه

به گزارش اخبار ورزشی، امروزه از گوشه و کنار ایران و در بین دوستانمان، با افراد بسیاری روبرو می شویم که قصد سفر به خارج کشور با دوچرخه را دارند یا به نوعی می خواهند که سایکل گردشگر شوند. در دنیای امروز و با همه گیر شدن وسیله ای به نام دوچرخه در میان جوانان، این نوع سفر شکل گرفته و پر هوادار شده است. هر چند تاریخچه سفر با دوچرخه به زمان های دور برمی شود اما در هیچ زمانی به مقدار این دوره، شاهد این همه استقبال از سایکل گردشگر و سفر به خارج کشور با دوچرخه نبوده ایم. اگر شما هم آرزوی سفر با دوچرخه را دارید، باید قبل از آن خود را آماده نموده و شرایط انجام این نوع سفر را پیدا کنید. در این مطلب مجله اینترنتی خبرنگاران شما را با شرایط لازم برای سفر به خارج کشور و درباره ویزای جهانگردی با دوچرخه

درباره ویزای جهانگردی با دوچرخه

آشنا می نماییم و نکات ضروری سایکل توریست شدن را به شما می گوییم.

سفر با دوچرخه

امروزه با بهتر شدن شرایط جاده ها و به وجود آمدن امکانات و تکنولوژی های تازه و بعلاوه وجود اطلاعات مورد احتیاج درباره ویزای توریستی با دوچرخه به هر کشور، امکان سفر نیز بیشتر شده است. بعلاوه دوچرخه در میان افراد توریست و توریست به دلایل بسیاری از قبیل پیدا کردن آمادگی جسمانی، یاری به محیط زیست، لذت بردن از منظره ها و محیط اطراف در هنگام سفر، کم بودن هزینه های سفر و … اقدام به سفر به خارج کشور با دوچرخه می نمایند. بسیاری از توریستان برنامه سفر خود را به گونه ای می ریزند که ابتدا درباره ویزای توریستی با دوچرخه اطلاعات کسب نمایند و بعد با خرید بلیط هواپیما خود را به مقصد رسانده و سپس در کشور مورد نظر دوچرخه و لوازم خود را کرایه می نمایند و به دوچرخه سواری می پردازند.

بعلاوه در بیشتر سفرهایتان می توانید برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های توریستی آن، از دوچرخه های کرایه ای بهره ببرید. برای این منظور باید، قوانین دوچرخه سواری و جاده ای در آن کشور را بدانید. آمادگی قبل از سفر و دانستن درباره ویزای توریستی با دوچرخه بسیار اهمیت دارد.

به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید راستاهای طولانی را در سفر به خارج کشور با دوچرخه رکاب بزنید، بهتر است اول از کشور خودمان آغاز کنید. ابتدا در ایران و بین شهرها، رکاب بزنید تا تجربه سفر با دوچرخه را به دست بیاورید. سپس قصد سفر به خارج از کشور با دوچرخه کنید.

با قوانین جاده ها آشنا شوید

اگرچه بسیاری از جاده ها و خیابان ها در کشورهای اروپایی یا برخی از کشورهای آسیایی، راستا دوچرخه سواری مجزا دارند، اما بسیاری از جاده ها این راستا با دیگر وسایل حمل و نقل مشترک است. بنابراین دانستن قوانین و مقررات رانندگی در کشورهای خارجی لازمه سفر با دوچرخه است و بعلاوه داشتن اطلاعات کافی درباره ویزای توریستی با دوچرخه برای هر توریستی از ملزومات به شمار میرود. در چهارراه ها به چراغ های هدایت و رانندگی دقت کنید و در صورت مشاهده چراغ قرمز بایستید. همواره از قسمت گوشه و سمت بیرون جاده رکاب بزنید و حتما نکات ایمنی جاده را رعایت کنید.

آمادگی دوچرخه قبل از سفر

یکی از مهم ترین نکاتی که برای سفر به خارج کشور با دوچرخه باید در نظر بگیرید، آماده سازی دوچرخه است. چراغ های راهنمای دوچرخه باید کاملا سالم باشند. کلاه ایمنی همواره باید سرتان باشد. بهتر است بر روی کیف هایی که بر روی دوچرخه آویزان می کنید نیز، چراغ های ال ای دی کوچکی کار بگذارید تا در هنگام تاریکی، برای رانندگان ماشین ها قابل شناسایی باشید. همواره مراقب ماشین های سنگی باشید. دوچرخه شما باید به مقدار ای سنگین باشد که قدرت کنترل آن را داشته باشید. اگر نتوانید به راحتی دسته دوچرخه خود را بچرخانید، به مشکل بر می خورید. بعلاوه اگر دوچرخه شما خیلی سبک باشد ممکن است موج حرکت ماشین هایی که از کنارتان با سرعت عبور می نمایند، شما را به اطراف پرتاب کند. برای دوچرخه خود، می توانید آینده های بغل در نظر بگیرید. برای آشنایی با لوازمی که در سفر به خارج کشور با دوچرخه لازم دارید می توانید به مطلب لوازم سفر با دوچرخه در مجله خبرنگاران مراجعه کنید.

نکات ایمنی در سفر با دوچرخه

پس از اینکه دوچرخه خود را آماده نمودید و آن را تست کردید، نوبت به آماده کردن خودتان می رسد. برای حرکت و رکاب زدن در خیابان ها و جاده ها، بهتر است از لباس هایی بهره ببرید که رنگ های روشن و رنگین دارند. رنگ هایی که به سرعت جلب توجه می نمایند. این لباس ها، باعث می گردد که دیگر رانندگان سریع متوجه حضور شما شده و مراقب باشند. بعلاوه در هنگام دوچرخه سواری به هیچ عنوان در دو گوش خود هندزفری نگذارید یا موسیقی گوش ندهید. باید تمام حواس خود را به جاده بدهید. صدای ماشین ها و بوق آن ها را بشنوید و کاملا حواستان به اطرافتان باشد.

برای اینکه از گوشی خود بهره ببرید، بهتر است ابتدا به کنار جاده رفته، در گوشه ای امن توقف کنید و سپس گوشی تان را جواب دهید. در سفر به خارج کشور با دوچرخه و چه در داخل کشور باید یاد بگیرید که در راستای مستقیم دوچرخه سواری کنید. قبل از چرخش یا تغییر راستا، اطرافتان را نگاه کنید و با دست به دیگران علامت دهید.

بیشتر کسانی که سفر به خارج کشور با دوچرخه را انتخاب می نمایند، محدودیت زمانی ندارند. بنابراین بهتر می توانند از منظره ها اطراف لذت ببرند. با این وجود، اگر هنوز آمادگی راستاهای طولانی را ندارید، با دوچرخه به کشور مقصد خود پرواز بگیرید. دوچرخه را هم با خودتان ببرید و ابتدای راستا دوچرخه سواریتان را از آن کشور آغاز کنید.

برنامه ریزی سفر

قبل از آغاز سفر، راستا حرکت خود را بر روی نقشه تعیین کنید. اینکه به کدام کشورها می خواهید رکاب بزنید. برای گرفتن ویزا آن کشورها از قبل از آغاز سفر اقدام به کسب اطلاعات درباره ویزای توریستی با دوچرخه کنید. بهتر است که گرفتن ویزا را به هنگام عبور از مرز نسپارید. اگر ویزای شینگن دارید، راحت تر می توانید از دیگر کشورها، ویزا دریافت کنید.

قبل از سفر ببینید که در طول یک روز چند کیلومتر را می توانید رکاب بزنید. با توجه به آن، تعداد روزهای سفر به خارج کشور با دوچرخه را در بیاورید. برای انتهای هر روز، محلی برای استراحت و اقامت پیدا کنید. سعی کنید که در هنگام شب خود را به نقاطی که امنیت بیشتری دارد، برسانید و سپس چادر بزنید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، به راحتی می توانید از قبل راستای را که رکاب می زنید، در سایت هایی مانند گوگل مپ و گوگل ارث در آورده و در راستاتان مکان های کمپینگ را هم بیابید.

اطلاعات لازم و کلی راجع به هر کشوری که به آنجا می روید، بخوانید. از امنیت جاده های آن کشور برای دوچرخه سواران مطمئن شوید. مخصوصا برای خانم ها این موضوع در اولویت قرار گرفته است. به همین دلیل گاهی گروه هایی دو نفره یا 4 نفره و … را می بینید که با هم به سفر به خارج کشور با دوچرخه می فرایند. با این حال گاهی در راستا به جاده هایی می رسید که امکان دوچرخه سواری به لحاظ امنیت یا نبود امکانات لازم در جاده یا مسدود بودن جاده ندارید. در این مواقع بهتر است که برای ادامه راستا اتوبوس یا قطار را انتخاب کنید.

برای توریستانی که با دوچرخه سوار می نمایند یا سایکل توریست ها، سایت هایی همچون وارم شاورز، کوچ سرفینگ، اسکای درایو، اسپورت اینجری کلینیک و ویدیانی مپس وجود دارد که در آن ها می توانید محل اقامتی مقرون به صرفه پیدا کنید. بعلاوه بسیاری از دوچرخه سواران در وبلاگ های خود راجع به راستاهایی که قبلا در آن ها دوچرخه سواری داشته اند، تجربیاتشان را نوشته اند. این وبلاگ ها و سایت ها را بخوانید. در سایت pedallingabout.com می توانید لیستی از دیگر سایت های مرتبط با سفر به خارج کشور با دوچرخه را ببینید.

برترین کشورها برای دوچرخه سواران

در میان کشورهای جهان، برخی از کشورها، بهشتی برای دوچرخه سواران محسوب می شوند. در کشور فرانسه شهرها و جاده هایی همچون شهرها و جاده های استراسبورگ، نانتس و بوردو جزو این منطقه ها هستند. بعلاوه می توان تمام جاده های کشور هلند را برای سفر به خارج کشور با دوچرخه مناسب دانست. شهرهایی همچون کوپنهاگ، آیندهوون، آمستردام و اوترخت حتی راستاهایی مجزا برای دوچرخه سواران در نظر گرفته اند. از دیگر کشورهایی که برای دوچرخه سواری و سایکل توریست، برترین راستاها را دارد، می توان به ملمو در سوئد، شهرهایی همچون آنتورپ (Antwerp) در بلژیک، شهرهایی همچون سویل و بارسلونا در اسپانیا، شهرهای آلمان مخصوصا برلین، اتریش و وین، شهر لیوبلیانا (Ljubljana) در اسلوونی اشاره نمود. در آمریکای لاتین کشورهایی همچون آرژانتین شرایط مناسبی برای دوچرخه سواران دارد.

و در نهایت اینکه در سفر به خارج کشور با دوچرخه خود را با درد زمین خوردن آشنا کنید. چرا که احتمال اینکه این اتفاق برایتان رخ دهد، وجود دارد. اگر هیچ یک از موانع جلودار شما در آغاز سفرتان نیست، با برترین آرزوها سفرتان را آغاز کنید. برای گرفتن ویزای کشورهای مختلف یا بلیط هواپیما می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2005

به "درباره ویزای جهانگردی با دوچرخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره ویزای جهانگردی با دوچرخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید