دردسر جدید کاخ گلستان در ایام کرونا!

به گزارش اخبار ورزشی، از زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح ترافیک خودروها لغو شده و مردم بیشتر از وسایل نقلیه شخصی برای سفرهای خود استفاده می کنند، پیدا کردن جای پارک به معضلی تبدیل شده و باعث شکل گیری وضعیتی شده که در نتیجه آن، مدیران نهادهای اداری معمولاً از فضای پارکینگ ساختمان های خود استفاده می کنند. اما کارمندان از فضای بیرونی بهره می برند.

دردسر جدید کاخ گلستان در ایام کرونا!

در مکانی مانند میدان ارگ که نهادهای متعددی مانند دادگستری و یا اداره مالیات و… واقع شده اند، هرروز خودروهای زیادی پارک می شوند که ازدحام شان به حدی است که حتی راستا ورودی کاخ گلستان تا میدان ارگ و خیابان 15 خرداد نیز مسدود می شود.

این درحالی است که باید اصول ایمنی در مجموعه های جهانی میراث فرهنگی رعایت شود. در شرایط فعلی اگر اتفاقی در کاخ گلستان بیفتد راستا عبور و مرور برای کمک رسانی یا مهار آن، مسدود است. به فرض اگر آتش سوزی یا سانحه مشابهی در این مجموعه رخ دهد، خودروهای آتش نشانی امکان ورود به کاخ گلستان را نخواهند داشت و چنین وضیعتی برای این مجموعه دردسرساز خواهد شد.

به همین دلیل مدیریت مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به تازگی نامه ای را به شهردار منطقه 12 نوشته که در آن قید شده به لحاظ حساسیت این بنای تاریخی و جهانی، و همچنین مسئله ای که ازدحام خودروهای پارک شده به وجود خواهد آورد، اگر اتفاقی برای بنای کاخ گلستان بیفتد، راستاهای این مجموعه جهانی عملاً برای کمک رسانی بسته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 839

به "دردسر جدید کاخ گلستان در ایام کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر جدید کاخ گلستان در ایام کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید