تور بلغارستان ارزان: بلغارستان دوست داشتنی

به گزارش اخبار ورزشی، در بلغارستان کجا برویم؟

بلغارستان، سرزمینی است با کوهستان های بلند و روح نواز که در رقابت با سواحل زیبای طلایی و شهرهای سرشار از حس حیات و زندگی شبانه؛ دو روی سکه دنیایی از زیبایی های این سرزمین را ترسیم می نمایند. کشور بلغارستان ترکیبی مجذوب کننده از تلفیق تاریخ و طبیعت بوده و شما به طور حتم در این کشور، سفر فراموش نشدنی و سرشار از هیجانی را تجربه خواهید کرد. خبرنگاران بعضی از جاذبه های مهم این کشور را به شما معرفی می نماید:

تور بلغارستان ارزان: بلغارستان دوست داشتنی

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

سواحل دریای سیاه

وجود سواحل طولانی و آب و هوای خوب در کنار مراکز اقامتی متعدد و با کیفیت سبب شده است تا منطقه ها ساحلی دریای سیاه در بلغارستان، گزینه ای ایده ال برای گذراندن تعطیلات تابستانی محسوب گردد. به همین علت مردم بلغارستان عموما در تعطیلات تابستان به این منطقه ها آمده و از زیبایی های ساحل، باد شمالی و آب های فیروزه ای دریا استفاده می نمایند. علاوه بر مردم محلی، سواحل دریای سیاه در بلغارستان به علت دارا بودن امکانات مناسب ، طبیعت زیبا وبعلاوه مراکز اقامتی مطلوب مانند هتل پریمورسکو (Primorsko) که هزینه های مورد احتیاج جهت اقامت در آن ها به مراتب مناسب تر از نمونه های مشابه در غرب اروپا است، در جذب گردشگران خارجی نیز پیروز محسوب می گردد. در این منطقه دو شهر مشهور به نام های وارنا (Varna) و بورگاس (Burgas) نیز وجود دارد که علاوه بر جاذبه های خاص خود، دارای سواحلی زیبا و در فاصله نزدیک از مرکز شهر هستند. از این گذشته، در سراسر نوار ساحلی دریای سیاه، منطقه ها مختلفی مانند سوزوپول (Sozopol) با رشد و توسعه فراوانی رو به رو بوده و بعلاوه هنوز بخش های بکر و ناشناخته زیادی در شمال و جنوب این مراکز اصلی؛ به جای مانده اند.

چرا بلغارستان دوست داشتنی است؟

تصور سرزمین زیبای بلغارستان در حد فاصل کوهستان پیرین (Pirin) و دماغه های سنگفرش شده الد پلودیو (old Plovdiv)؛ نقشی خیال انگیز در فکر هر بیننده ای ترسیم نموده و این سرزمین افسانه ای چند لایه با آسمانی آبی و سواحلی زیبا، می تواند مقصدی ایده آل برای تمامی گردشگران محسوب گردد. در این میان فرهنگ غنی و کهن این سرزمین خود جاذبه ای ارزشمند محسوب شده و شما را با تاریخی پر از تلاطم از انعکاس جلای سلاح های فلزی در ورزشگاه های مربوط به عصر امپراتوری روم تا پایکوبی نور در دژهای قرون وسطایی و ابنیه های تاریخی - مذهبی آشنا می نماید. یافته های باستان شناسی فراوانی تا به امروز بخش های ناشناخته این سرزمین را شناسایی نموده و این سرزمین تاریخی همیشه تماشای های جذابی برای هر بازتماشاماینده ای خواهد داشت.

کلیسا و هنر مذهبی

تقریبا کمتر گردشگری می تواند تماشای های سرزمین بلغارستان را دیده و مفتون و مسحور هنر مذهبی و تزئینات کلیساهای این کشور نگردد. گنبد های طلایی بزرگ، نقاشی های مینیاتوری بسیار هنرمندانه و تزئینات زیبای ابنیه تاریخی این سرزمین هر کدام در نوع خود بی نظیر محسوب می شوند.

کلیسای آلکساندر نوسکی (Aleksander Nevski) در شهر صوفیا به همراه صومعه ریلا (Rila) که از آثار قرن دهم میلادی محسوب می شوند، از جمله مهم ترین و باشکوه ترین آثار تاریخی - مذهبی این کشور به شمار می فرایند. در تزئینات این ابنیه داستان ها و روایات مذهبی نقش مهمی ایفا نموده و این سبک هنری در کنده کاری های روی چوب در شهر تریاونا (Tryavna) و آثار هنری صومعه باچکوف (Bachkovo) به خوبی متجلی است.

در این کشور، حتی در کلیساهای ارتودوکس دورافتاده ترین روستاها نیز تزئینات بسیار زیبا و تماشای به ویژه به شکل نرده های چوبی کنده کاری و تصاویر قدیسین در زیر نور لرزان و وهم انگیز شمع ها، جلب نظر می نمایند.

تاریخ باستانی

در گوشه و کنار بلغارستان صدها اثر تاریخی در شکل خرابه های باستانی و بقایای دژها و ابنیه تاریخی به جای مانده است که قدیمی ترین آن ها مربوط به آثاری از سنگ های تراش خورده رودخانه ای متعلق به عصر نوسنگی هستند.

در مقابر باستانی کشف شده از مردم تمدن اسرار آمیز تراکیان (Thracians) که روزگاری در این کشور ساکن بودند، آثاری طلائی و نقره ای خیره نماینده ای که نشان دهنده اوج مهارت آن ها است، به جای مانده است. در دوران رومی ها، شهرهایی در مقیاس بزرگ در این سرزمین ساخته شدند که دارای حمام های عمومی، دیوارهای بلند و آمفی تئاترهای با شکوهی بودند که امروزه بقایای آن در شهرهایی مانند وارنا و پلوویدیف (Plovdiv) به جای مانده است. در دوره حکومت تزارها بر بلغارستان، قلعه های متعددی مانند قلعه (Tsarevets) در مرکز رسمی آن دوره یعنی ولیکو تارنوف (Veliko Târnovo) ساخته شد. با تماشا این آثار تاریخی، چشم اندازی از دوران باستان این سرزمین از زمان حضور تراکیان، رومی ها، تزارها و غلبه بلغارستان بر امپراتوری عثمانی تا امروز در برابر دیدگان شما رژه خواهند رفت.

کوهستان ها و جنگل ها

پیاده روی در کوهستان های زیبا و مرتفع بلغارستان و تماشای چشم انداز ها روح نواز پیش رو، دوچرخه سواری در مسیرهای کوهستانی، اسکی و …. همه و همه بخشی از جاذبه های طبیعت گردی بلغارستان محسوب می شوند. در این کشور هفت سلسله کوهستان و ناهمواری های ناشی از آن از جمله یخچال های طبیعی، دریاچه های یخ زده که در میان دانه های برف می درخشند وجود دارد. جنگل های انبوه و تنوع جانوری گسترده آن شامل حیواناتی مانند گرگ ، خرس، سیاهگوش و … همه و همه نشان دهنده طبیعت خاص اروپای شرقی هستند. در سراسر بلغارستان، شبکه ای از راه های کوهستانی به همراه کلبه های بین راه که برای رفاه حال کوهنوردان ساخته شده اند، به شما فرصت ماجراجویی و دستیابی به جاذبه های پنهان این کشور را می دهد. با حضور در کوهستان استاراپلانینا (Stara Planina) امکان تماشای چشم انداز های با شکوه و 360 درجه از طبیعت اطراف را داشته و در (Mt Vihren) می توانید از فراز دومین قله بلند بلغارستان به ارتفاع 2 هزار و 915 متر، به تماشی چشم انداز زیبای طلوع خورشید بنشینید.

طبیعت زیبای پارک ملی پیرین (Pirin National Park) در هنگام سفر از روستای رودوپی (Rodopi) در منطقه بانسکو (Bansko) که به معنی محل تماشای پرندگان است، هر بیننده ای را به ویژه در هنگام رعد و برق و آسمان ابری تحت تاثیر قرار می دهد. سفر به این سرزمین زیبا به همه دوستداران طبیعت و کسانی که می خواهند چشمان خود به میهمانی چشم انداز های بکر از طبیعت وحشی ببرند، توصیه می گردد.

منبع: www.lonelyplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1894

به "تور بلغارستان ارزان: بلغارستان دوست داشتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: بلغارستان دوست داشتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید