دعوت به چالش شفافیت در طالقان

به گزارش اخبار ورزشی، مهدی آهنگری- کارشناس ارشد مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک:تحقق اهداف مدیریت شهری در مورد ساخت شهری ایده آل در گرو برطرف نیازهای زندگی است و راه رسیدن به این مهم، علاوه بر آگاهی از مسائل.

دعوت به چالش شفافیت در طالقان

برنامه ریزی صحیح و اصولی مدیریتی است که این مهم با مشارکت همه جانبه مردم و اعمال شیوه های مدیریتی نوین محقق می گردد و راهکاری اثرگذار برای عبور از بحران های شهری به حساب می آید. با توجه به ضرورت برقراری ارتباطی پویا و دوسویه بین شهروندان با مدیریت شهری طالقان، جلسات ارائه گزارش و پرسش و پاسخ با شهروندان در محلات طالقان انجام می گیرد. در این نشست های صمیمی شهروندان بدون واسطه به بیان مسائل و مسائل خود با مسئولان شهری طالقان می پردازند. این جلسات ضمن ایجاد حس هویت جمعی در محلات، به بهبود کیفیت زندگی عمومی یاری می نماید.

این شفاف سازی، فعالیت و مشارکت فعال شهروندان را در امور شهری و اجتماعی تقویت می نماید و همچنین نقش کلیدی در تنویر افکار عمومی دارد و نمونه ای از سیاست گذاری اجتماعی برنده- برنده است. طبق قانون، اعضای شورای شهر حقوق دریافت نمی نمایند و تنها بابت حضور در جلسات رسمی شورای شهر که در داخل خود شورای شهر تشکیل می گردد، حق الجلساتی دریافت می نمایند که آن هم بر اساسقانون است.

با توجه به توقعات بحق ساکنان طالقان و مسائل درآمدی و بودجه ای که کشور با آن درگیر است و مجموعه محدودیت ها و مصوبات بالادستی در طالقان و عدم تحقق درآمدهای شهرداری طالقان و هزینه سنگین خدمات شهری و عمرانی و بالاتر بودن این هزینه ها در طالقان و بعضا وجود برخی نارضایتی ها، برگزاری این جلسات و رودررویی با شهروندان و اقناع آنان از بابت وجود برخی کاستی ها و کمبودها علی رغم کوشش های شبانه روزی اجرا شده، کار سخت و دشواری است و تا رسیدن به آرمان شهر طالقان راه بسیار است. قطعا همه مسائل و کمبودهای موجود در شهر طالقان متوجه مدیریت شهری طالقان نیست و تمامی دستگاه های خدمت رسان ازجمله ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، راه و... برای حل این مسائل باید پای کار بیایند.

اگر از طرف دولت سیستمی طراحی می شد تا تمامی مسئولان به صورت مستمر با حضور در مساجد ضمن ملاقات چهره به چهره با مردم و ارائه گزارش عملکرد و بیان برنامه ها، جوابگوی مسائل آنها باشند، تحولی عظیم در جامعه رخ می داد. اجرایی کردن این پیشنهاد با توجه به پتانسیل های مدیریتی در طالقان کار سختی نخواهد بود. با توجه به جلسات مذکور، سایر دستگاه های دولتی و خدمت رسان در طالقان را به چالش برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دعوت می کنیم تا شفافیت را نه در شعار، بلکه در عمل محقق نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 361

به "دعوت به چالش شفافیت در طالقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت به چالش شفافیت در طالقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید