راهنمایان گردشگری با شیوع کرونا تمامی درآمد خود را از دست دادند

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با بیان اینکه شیوع کرونا تیر خلاص به شغل و درآمد راهنمایان گردشگری بود، خواهان مساعدت دولت برای سر پا ایستادن این قشر از افراد شد.

راهنمایان گردشگری با شیوع کرونا تمامی درآمد خود را از دست دادند

ایام نوروز اوج کاری راهنمایان گردشگری است و عید هم که بگذرد معمولا بازار کار توریسم خارجی داغ است، اما سال جاری نه تنها در ماه های انتهای سال شرایط گردشگری دچار رکود بی سابقه ای شد که انتظار می رود با توجه به شیوع کرونا و توصیه های اکید مبنی بر سفر نکردن، کسادی کار راهنمایان گردشگری ادامه پیدا کند و تا تابستان، راهنمایان درآمدی از کارشان کسب ننمایند.

محسن حاجی سعید (رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور) در گفت وگو با ایلنا بیان نمود: بحران در گردشگری در کل فصل زمستان سال جاری وجود داشت و شیوع کرونا در دنیا و ایران تیر خلاص به کار راهنمایان گردشگری بود.

او ادامه داد: تورها و سفرها از همان بهمن ماه و با شیوع کرونا در چین و دیگر کشورها رو به کسادی گذاشت و در اسفند هم که اعلام شد کرونا در ایران شایع شده و توصیه شد که افراد به سفر نروند، تیر خلاص به کار راهنمایان گردشگری خورد.

این فعال صنفی راهنمایان گردشگری با بیان اینکه اگر می گوییم کرونا باعث بیکاری کارگران در مشاغل مختلف می گردد، در خصوص راهنمایان گردشگری باید گفت که این بیماری آنها را بیکار نموده است، گفت: راهنمایان گردشگری تمامی درآمد خود را از دست داده و مشخص نیست در فروردین، اردیبهشت و ماه های بعد نیز کسب وکارشان به چه شکل خواهد بود و معیشت آنها چگونه تامین می گردد.

او بیان نمود: بر این اساس ما نامه ای به وزیر گردشگری نوشتیم و خواهان اعطای وام 20 میلیون تومانی به فعالان گردشگری شدیم تا آنها حداقل بعد از انتها بحران بتوانند به کار برگردند و کسب وکارشان را از نو راه بیندازند.

حاجی سعید با بیان اینکه متعاقب شیوع کرونا وعده هایی به بعضی اصناف مبنی بر یاری داده شده است، گفت: اگر بسته های حمایتی برای شاغلان در بخش های مختلف در نظر گرفته می گردد، راهنمایان گردشگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند یا اینکه حداقل وام درخواستی را به راهنمایان فعال بدهند و اقساط آن را با اندکی تنفس مطالبه نمایند.

او بیان نمود: این نگرانی وجود دارد که راهنمایان گردشگری که تمام درآمد خود را از دست داده اند با ادامه پیدا کردن بحران به سمت مشاغل دیگر بروند و بعد بحران بازگرداندن این افراد سخت و سخت خواهد بود.

منبع: چمدان
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 780

به "راهنمایان گردشگری با شیوع کرونا تمامی درآمد خود را از دست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری با شیوع کرونا تمامی درآمد خود را از دست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید