50 قلم از اموال منقول خراسان شمالی حفاظت و مرمت می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی حفاظت و مرمت 50 قلم شیء تاریخی استان در امسال شروع خواهد شد.

50 قلم از اموال منقول خراسان شمالی حفاظت و مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان امروز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 99 با اعلان این خبر گفت: از محل اعتبارات ملی سال 98 تا به امروز مبلغ 100میلیون ریال به حفاظت و مرمت اموال منقول فرهنگی تاریخی اختصاص یافته است که پیش بینی می گردد از همین محل اعتبار، تعداد 50 قلم شیء تاریخی مورد مرمت قرار گیرند.

او با اشاره به خطراتی نظیر سیل، زلزله، حشرات موذی و رطوبت و دمای نامناسب گفت: این عوامل طبیعی تنها بخشی از حلقه بی سرانجام تجزیه و ترکیبی است که رخ می دهد و اشیا و اموال منقول و غیرمنقول را آسیب پذیر ساخته و آن ها را به خطر می اندازد.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: دانش حفاظت به مرمت اشیای آسیب دیده پرداخته و با بازپیرایی آن اشیا، در طولانی شدن عمر این گونه آثار نفیس نقش مؤثری را ایفا می نماید.

او گفت: در گذشته نیز از محل اعتبارات تخصیص یافته ملی، تعداد پنجاه قلم شیء سفالی دارای ارزش فرهنگی تاریخی در محل کارگاه عمارت مفخم، مورد حفاظت و مرمت نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 804

به "50 قلم از اموال منقول خراسان شمالی حفاظت و مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 قلم از اموال منقول خراسان شمالی حفاظت و مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید