برطرف ظاهر ناخوشایند جوش ها

به گزارش اخبار ورزشی، یکی از مشکلاتی که مورد توجه جدی جوانان قرار می گیرد، ظاهر ناخوشایند آثار زخم های صورت است که به طور عمده از طریق جوش های چرکی و عمیق صورت (آکنه یا جوش غرور جوانی دستکاری شده) ایجاد شده اند.

برطرف ظاهر ناخوشایند جوش ها

برطرف ظاهر ناخوشایند جوش ها

یکی از مشکلاتی که مورد توجه جدی جوانان قرار می گیرد، ظاهر ناخوشایند آثار زخم های صورت است که به طور عمده از طریق جوش های چرکی و عمیق صورت (آکنه یا جوش غرور جوانی دستکاری شده) ایجاد شده اند.

از آنجا که پیشگیری از ایجاد اسکار یا جوشگاه بسیار ساده تر از درمان است بنابراین در بیشتر موارد تاکید ما بر درمان طبی زودرس و طولانی تا سرانجام بیماری است. در جوش غرور جوانی اسکارها می توانند از سوراخ های کوچک که ممکن است با سوراخ های گشاد غدد چربی پوست اشتباه شوند، تا ضایعات آبله ای عظیم و عمیق وجود داشته باشند.

روش های متعددی در درمان اسکار ناشی از آکنه و جوشگاه های صورت داریم. در عمل تراشیدن پوست (در روش درم ابریژن) لایه سطحی پوست ساییده شده و در نتیجه لایه زیرین پوست که ظاهر صاف تر و شفاف تری دارد جایگزین آن می گردد. بعلاوه لایه زاینده پوست تا مدت شش ماه بعد فعال تر بوده و سرعت رسیدن سلول های عمقی پوست به سطح پوست بیشتر شده و کلاژن سازی در ناحیه درم فعال تر شده و استحکام درم بیشتر می گردد. کلیه این اتفاقات سبب کم شدن عمق اسکار و فرورفتگی پوست یا از بین رفتن آن می گردد.

استفاده از کرم های مخصوص که بیش از عمل تراشیدن پوست موجب تحریک آن و لایه برداری می گردد، از چند هفته قبل هم ضروری بوده و باعث سریع تر شدن ترمیم پوست پس از عمل ساییدن پوست می گردد. پس از این عمل بیمار می تواند با استفاده از وسایل ضدآفتاب به محل کار خود برود. البته تا مدت شش ماه بیمار نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد.

بیمارانی که سابقه عفونت تب خال و سابقه عدم ترمیم زخم دارند و بعلاوه کسانی که قرص آکوتان مصرف می نمایند باید قبل از عمل به پزشک اطلاع دهند. به هر حال عمل تراشیدن پوست، استفاده از لیزر CO2، عمل برداشتن اسکار، برآمده کردن پوست و گرافت پوستی، تزریق مواد پرنماینده اسکار و پیلینگ یا لایه برداری پوست در موارد مختلف انجام می شوند که بر اساس شدت ناهنجاری پوست در فرد مبتلا می توان از انواع روش ها انتخاب کرد.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1668

به "برطرف ظاهر ناخوشایند جوش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف ظاهر ناخوشایند جوش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید