روبات های خون گیر راهی بازار می شوند ، آهنی های به جای کادر درمانی بیمارستان ها

به گزارش اخبار ورزشی، محققان دانشگاه راتگرز در آمریکا به تازگی نوعی روبات جدید در عرصه پزشکی فراوری نموده اند که تخصص آن خون دریافت از بیمار است و جایگزین نیروی انسانی در انجام آزمایش های بالینی خواهد شد.

روبات های خون گیر راهی بازار می شوند ، آهنی های به جای کادر درمانی بیمارستان ها

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، روبات ها همچنان فرایند رو به رشد خود را طی می نمایند و در بخش های مختلفی، چون تمیز کردن خانه، به عنوان مستخدم در هتل، پرستار سالمندان و راهنمای موزه مورد استفاده قرار می گیرند. اما به تازگی دانشمندان سعی دارند از این روبات ها در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی برای خون گیری از بیماران استفاده نمایند.

این روبات که کار نمونه گیری خون بیماران را به طور کاملا اتوماتیک انجام می دهد در بعضی موارد حتی بهتر از نیروی انسانی انجام می دهد. نخستین آزمایش بالینی انسانی این روبات خون گیر نشان می دهد که سپردن کار خون گیری از بیماران به روبات های اتوماتیک، فرصت لازم را در اختیار پرستاران و پزشکان قرار می دهد تا زمان بیشتری را صرف رسیدگی به بیماران و درمان آن ها نمایند.

این روبات اتوماتیک با تهیه تصاویر فرابنفش رگ بیمار را پیدا می نماید، آن را با سرنگ سوراخ نموده و سپس اقدام به خون گیری از بیمار می نماید. این روبات همچنین مجهز به تحلیل گر خون است که ب. راساس سیستم سانتریفیوژ این کار را انجام می دهد. نتایج به دست آمده از آزمایش ها نشان می دهد که این روبات با آزمایش روی 31 نمونه انسانی با موفقیت 87 درصدی توانست به راحتی نمونه خون آن ها را بگیرد. در 25 نفری که رگ آن ها به راحتی قابل دسترس بود، این موفقیت حدود 97 درصد بود.

مطالعات نشان می دهد که نیروی انسانی در بیمارانی که رگ مشخصی ندارند با 73 درصد، در بیمارانی که عروق رنگ پریده دارند با 60 درصد و در بیمارانی که رگ غیرمتورم دارند با 40 درصد موفقیت عمل رگ گیری را انجام می دهند.

استفاده از چنین روبات هایی سرعت، دقت و ایمنی نمونه گیری خون را افزایش می دهد و علاوه بر آن، عوارض ناشی از تزریق با سرنگ را مانند درد از بین می برد. محققان ابراز امیدواری کردند که از این روبات در آینده می توان برای فرآیند های پزشکی مانند دیالیز و سوندگذاری وریدی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 772

به "روبات های خون گیر راهی بازار می شوند ، آهنی های به جای کادر درمانی بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های خون گیر راهی بازار می شوند ، آهنی های به جای کادر درمانی بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید