ساخت و ساز در روستای سرابکلان سیروان ممنوع است

به گزارش اخبار ورزشی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از ممنوع بودن ساخت و ساز در شهر تاریخی سیروان در اطلاع داد.

ساخت و ساز در روستای سرابکلان سیروان ممنوع است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 20 فروردین 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال 1398 با توجه به پیگیری های مکرر و متعدد به وسیله وزارت خوشبختانه با درخواست تأسیس و ایجاد پایگاه پژوهشی شهر تاریخی سرابکلان موافقت شد، با توجه به ایجاد این پایگاه انجام تمامی امورات پژوهشی، کاوش و... باید به وسیله این پایگاه انجام گیرد که تا بحال در انجام این امر خطیر پیروز بوده است.

او اضافه کرد: برای حفاظت از این اثر تاریخی و مهم علاوه بر استفاده از پتاسیل انجمن های افتخاری میراث فرهنگی، گشت های مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و همچنین نیروهای مستقر در اداره سیروان در انجام این امر مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام توضیح داد: با وجود انجام اقدامات ذکر شده در صورت مشاهده هر گونه تخلف از ضوابط و قوانین مربوط به میراث فرهنگی در اسرع وقت با جمع آوری مدارک و ادله، مرتکبین به مراجع قضایی و قانونی خواهند شد.

او با بیان اینکه شهر تاریخی سیروان در روستای سرابکلان واقع شده است لذا اقدامات حفاظتی و حقوقی مناسب در این روستا به عمل آمده است، ادامه داد: در این راستا بالغ بر تعداد 30 فقره پرونده قضایی در مراجع مربوطه رسیدگی و یا در جریان پیگیری قضایی هستند.

شنبه زاده اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین همزمانی ایام تعطیلات نوروز متاسفانه تعدادی از ساکنین روستا از این فرصت استفاده نموده و نسبت به انجام ساخت و ساز در آن محوطه اقدام کردند که با اعلام شکایت این اداره کل و ارائه مدارک و مستندات و با دستور دادستان شهرستان سیروان و اقدامات حقوقی و حفاظتی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در محوطه تاریخی سیروان جلوگیری و پنج نفر از متهمان بازداشت شدند.

او گفت: همچنین موضوع در شورای تأمین امنیت شهرستان سیروان مطرح و مصوب شد که از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این محوطه جلوگیری گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: شهر تاریخی سیروان در 60 کیلومتری مرکز استان، مرکز ایالت ماسبذان و یکی از دو شهر مهم دوره ساسانی و اسلامی استان ایلام است که این اثر در تاریخ 10 مهر 1380 با شماره ثبت 4165 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 820

به "ساخت و ساز در روستای سرابکلان سیروان ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و ساز در روستای سرابکلان سیروان ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید