سنای آمریکا دو طرح علیه چین به بهانه تحولات هنگ کنگ تصویب کرد

به گزارش اخبار ورزشی، مجلس سنای آمریکا پنجشنبه طرحی را که خواهان اعمال تحریم علیه چین به دلیل اعمال مقررات امنیتی جدید در منطقه نیمه خودمختار هنگ کنگ است به تصویب رساند.

سنای آمریکا دو طرح علیه چین به بهانه تحولات هنگ کنگ تصویب کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس سنای آمریکا دو طرح را که خواهان اعمال تحریم های جدید علیه چین به بهانه تحولات هنگ کنگ است را به تصویب رساند.

یکی از این طرح ها که با نام طرح خودمختاری هنگ کنگ به سنا ارائه شده بود خواهان تحریم شرکت ها و افرادی است که به چین برای محدود کردن خودمختاری هنگ کنگ یاری نمایند.

طرح دوم قطعنامه ای است که چین را به نقض توافقی در سال 1984 برای تضمین خودمختاری هنگ کنگ متهم می نماید.

طرح اول هنوز به قانون تبدیل نشده. قانونی شدن این طرح مستلزم تصویب آن در مجلس نمایندگان آمریکا و سپس امضای رئیس جمهور آمریکا است.

کریس وان هولن سناتور دموکرات آمریکا و از جمله حامیان این قانون، گفت که این اقدام پیامی به پکن در زمینه پیامدهای هرگونه لطمه زدن به خودمختاری هنگ کنگ است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بوده است اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

نهاد ارشد قانونگذاری در چین از برگزاری یک نشست سه روزه در انتها ماه جاری (ژوئن) خبر داده است. برگزاری این نشست، احتمال تصویب لایحه امنیت ملی برای هنگ کنگ را افزایش می دهد. کمیته دائمی کنگره ملی جمهوری خلق چین در پکن نشستی از 28 تا 30 ژوئن (یکشنبه هشتم تا سه شنبه 10 تیر) برگزار خواهد نمود. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 971

به "سنای آمریکا دو طرح علیه چین به بهانه تحولات هنگ کنگ تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای آمریکا دو طرح علیه چین به بهانه تحولات هنگ کنگ تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید