سیف: آمار اساتید مشغول در فرصت های مطالعاتی اعلام می گردد، پرداخت 2 بار حقوق به عنوان مشوق

به گزارش اخبار ورزشی، مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: دانشگاه های مختلف گزارش هایی از تعداد اساتید حاضر در فرصت های مطالعاتی اجباری و تشویقی در صنایع و دستگاه ها ارائه نموده اند که به زودی آمار احصا و اعلام می گردد.

سیف: آمار اساتید مشغول در فرصت های مطالعاتی اعلام می گردد، پرداخت 2 بار حقوق به عنوان مشوق

محمد سعید سیف مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیش از این اعلام نموده بودید هزار صندلی برای حضور 6 ماهه اساتید در صنعت در قالب فرصت مطالعاتی احصا شده و اجرای این طرح از مهرماه شروع شده اما هنوز آمار اساتید شرکت نماینده در طرح احصا نشده است، گفت: هنوز هم آماری در این باره به دست نیامده است که بتوان بیان کرد چه تعداد از اساتید در قالب طرح فرصت مطالعاتی 6 ماهه تشویقی و الزامی در صنایع حضور پیدا نموده اند.

وی ادامه داد: اما دانشگاه های مختلف گزارش هایی در این باره دارند که شاید به زودی در هفته های آینده بتوانیم آنها را جمع بندی و اعلام کنیم که در 6 ماهه اول سال جاری چند تعداد از اساتید در این دوره ها شرکت نموده اند.

سیف اضافه نمود: در نتیجه امیدواریم با جذابیت هایی که کارخانجات، شرکت ها و دستگاه اجرایی برای حضور اساتید در مجموعه ها ایجاد می نمایند این طرح شکل بگیرد و هم در برطرف مسائل و مسائل آن صنعت یاری کند و هم در آینده شغلی و علمی استادان و دانشجوها و راهنمایی خاتمه نامه های دانشجویان مؤثر باشد.

2 برابرحقوق تشویقی برای اساتید حاضر در فرصت مطالعاتی

وی اضافه نمود: با استقبالی که مجموعه ها از حضور اساتید در صنعت داشته اند تمایل اساتید برای حضور در این دوره ها پیش بینی می گردد. برای مثال بعضی وزارتخانه ها اعلام نموده اند که اگر استادی در فرصت مطالعاتی در این وزارتخانه حاضر گردد معادل حقوقی که وزارت علوم دریافت می نماید به او حقوق پرداخت خواهند کرد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: قطعا به تدریج این ارتباط علمی بین دانشگاه و صنعت برقرار می گردد و شاهد اثرات این طرح در درازمدت خواهیم بود.

سیف تاکید نمود: طرح فرصت مطالعاتی تشویقی و اجباری اعضای هیأت علمی در صنایع و دستگاه ها از ابتدای مهر سال جاری شروع شده اما تعداد دقیقی را برای اعلام هنوز احصا نشده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 464

به "سیف: آمار اساتید مشغول در فرصت های مطالعاتی اعلام می گردد، پرداخت 2 بار حقوق به عنوان مشوق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیف: آمار اساتید مشغول در فرصت های مطالعاتی اعلام می گردد، پرداخت 2 بار حقوق به عنوان مشوق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید