شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری

به گزارش اخبار ورزشی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری گفت: رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تنها با درج شماره سیم کارتی امکان پذیر است که حداقل 20 روز از زمان فعالسازی آن گذشته باشد.

شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی گفت: از آنجا که بعضی افراد سودجو با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافرانی که به خارج از کشور سفر نموده و به کشور بازگشته اند به نام آنها سیم کارت خریداری نموده و از آن برای رجیستری گوشی تلفن همراه قاچاق استفاده می کردند، به دنبال در خواست رگولاتوری، کمیته راهبری طرح رجیستری، سپری شدن حداقل 20 روز از زمان فعالسازی سیم کارت را برای رجیستری گوشی مسافری الزامی کرد.

وی در تشریح جزئیات این الزام اعلام کرد: علاوه بر خرید و فعالسازی سیم کارت، الزام مدت زمان 20 روزه برای سایر تغییرات سیم کارت مانند ترابرد، تغییر در مالکیت، تعویض سیم کارت یا تغییرات مربوط به اسناد هویتی مشترک (شناسنامه) را نیز شامل می گردد.

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری با اشاره به اینکه در حال حاضر به محض فعال سازی سرویس تلفن ثابت، تلفن همراه و یا اینترنت پرسرعت، بلافاصله پیامکی با ماسک cra به سیم کارتی که به نام مشترک ثبت شده است، ارسال و به مشترک در خصوص فعال شدن آن سرویس اطلاع رسانی می گردد، گفت: در صورتی که مشترک برای چنین سرویسی اقدام ننموده باشد می تواند به وسیله مراکز تماس اپراتورها برای غیرفعال سازی این سرویس ها اقدام کند.

قره داغی گفت: اکنون با الزام 20 روزه کمیته راهبری طرح رجیستری مشترکان فرصت کافی دارند تا در صورتی که متوجه سوءاستفاده از اطلاعات هویتی خود شدند برای ثبت شکایت و قطع سیم کارتی که خود اقدام به خریداری آن ننموده اند در اپراتور همراه اول با شماره 09990، در اپراتور ایرانسل با شماره 700 و در اپراتور رایتل با شماره 200 تماس بگیرند و برای تماس با خط اپراتوری به غیر از اپراتور خودشان با شماره گیری 09129990 از خدمات مرکز تماس همراه اول، شماره 09377070000 اپراتور ایرانسل، شماره 09202000000 اپراتور رایتل، شماره 09999999000 اپراتور سامان تل، شماره 0998100000 اپراتور شاتل موبایل و شماره 09991100000 اپراتور نگین تل (آیتل) استفاده نمایند.

وی درباره راه های رسیدگی به شکایات مشترکان در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات هویتی، اعلام کرد: مشترکان در صورت داشتن شکایت در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات هویتی خود می توانند با مرکز تماس 24 ساعته ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی 195 تماس گرفته و یا به سایت cra.ir.195 مراجعه نموده و شکایت خود را ثبت و برای قطع سیم کارت اقدام نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1075

به "شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید