صنعت گردشگری استان اردبیل تحولی بی سابقه ای خواهد داشت

به گزارش اخبار ورزشی، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با اشاره به پروژه های گردشگری متعدد در مناطق استان گفت: با تکمیل این پروژه ها صنعت گردشگری استان اردبیل تحولی بی سابقه خواهد داشت.

صنعت گردشگری استان اردبیل تحولی بی سابقه ای خواهد داشت

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزون کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، قادر تقی زاده ظهر امروز در جلسه نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل گفت: استانداردسازی هتل ها و مراکز اقامتی و پذیرایی از جمله برنامه های معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل در امسال بوده که در بخش نظارت تا به امروز حدود 7 هتل در استان اردبیل استانداردسازی شده و 14 هتل دیگر نیز در مرحله استانداردسازی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دو هتل رضوان و پدرام در شهر سرعین به درجه 4 ستاره ارتقاء یافتند، گفت: در حوزه آموزش، دوره های آموزشی برای دفاتر مسافرتی و گردشگری استان اردبیل برگزار گردید که این دوره ها شامل 19 دوره آموزشی کوتاه مدت است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ارتباط با آمار مسافران ورودی ازپایانه مرزی بیله سوار به استان اردبیل، اضافه کرد: در سال گذشته 388 هزار و 801 نفر از پایانه مرزی بیله سوار وارد استان اردبیل شدند که در 8 ماهه امسال نیز تعداد مسافران ورودی 225 هزار و 162 نفر است.

تقی زاده توضیح داد: در مراسم انتخاب برترین های صنعت گردشگری کشور، استان اردبیل در بین 34 منتخب این مراسم، 3 عنوان برتر کسب کرد که در بخش های عکاسی، دهیاری و پروژه پل معلق نیز به عنوان پروژه برتر گردشگری انتخاب شدند.

وی بیان نمود: در نمایشگاه تهران، در بین 31 استان شرکت نماینده استان اردبیل برترین استان در حوزه خلاقیت و نوآوری معرفی گردید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: در نمایشگاهی که به منظور معرفی توانمندیهای گردشگری استانهای کشور برگزار گردید، خوشبختانه حوزه معاونت گردشگری استان اردبیل در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و به موازات این نمایشگاه نیز در نمایشگاه باکو شرکت داشتیم که قابلیتها و ظرفیتهای گردشگری استان اردبیل در این نمایشگاه در معرض عموم گذاشته شد که به طور حتم شرکت در این گونه نمایشگاهها برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل در داخل و خارج از کشور از اهیمت ویژه ای برخوردار است.

تقی زاده گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطبهای گردشگری کشور محسوب می گردد که ضرورت دارد اصحاب رسانه در معرفی ظرفیتها و قابلیتهای گردشگری این استان قابلیتهای ویژه ای داشته باشند، چرا که حوزه صنعت توریسم و گردشگری یکی از مولفه های پیشرفت استان اردبیل بوده و سالانه تعداد زیادی از مسافران برای استفاده از جاذبه های گرشگری استان اردبیل به این استان سفر می نمایند که به طور حتم معرفی این جاذبه ها نقش مهمی در افزایش گردشگران خواهد داشت.

وی بیان نمود: پروژه های گردشگری متعددی در مناطق نمونه گردشگری و نیز در سایر مناطق استان اردبیل در حال احداث است که با تکمیل این پروژه ها صنعت گردشگری استان اردبیل تحولی بی سابقه خواهد داشت و این صنعت به مولفه اصلی درآمدزایی استان اردبیل تبدیل خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 621

به "صنعت گردشگری استان اردبیل تحولی بی سابقه ای خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری استان اردبیل تحولی بی سابقه ای خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید