طرز تهیه لازانیا با مرغ رستورانی با و بدون فر

به گزارش اخبار ورزشی، تصور کنید که لایه هایی از ورقه های نرم لازانیا با مرغ و ادویه های فراوان و سس بشامل کنار هم قرار بگیرند. این غذای خوشمزه ترکیبی از طعم ها و بافت هاست که از دریاها و قاره ها عبور نموده تا در سراسر دنیا باشد. این غذای خوشمزه را می توانید درست مثل طرز تهیه لازانیای معمولی هم در فر هم بدون فر تهیه کنید. همراه ما باشید تا با طرز تهیه لازانیا با مرغ به شکل تصویری آشنا شوید.

طرز تهیه لازانیا با مرغ رستورانی با و بدون فر

مواد لازم برای تهیه لازانیا با مرغ

  • گوشت چرخ نموده مرغ 450 گرم
  • ورقه لازانیا 8-10 ورقه
  • هویج 5 عدد
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • پودر فلفل قرمز به میزان لازم
  • پونه کوهی خشک شده 1 قاشق چای خوری
  • آب سبزیجات نصف پیمانه
  • سس گوجه فرنگی 1 پیمانه
  • پنیر پیتزا به میزان لازم
  • پوره گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و روغن زیتون به میزان لازم
  • شیر 1/5 پیمانه
  • آرد 2 قاشق غذاخوری
  • کره 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه لازانیا با مرغ

1. آماده کردن مواد

در اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا با مرغ بدون فر، ابتدا پنج عدد هویج میانه را پوست گرفته و ریز خرد کنید. یک فلفل دلمه ای سبز بزرگ را به تکه های کوچک برش دهید. دو حبه سیر را پوست بگیرید و له کنید. یک عدد پیاز میانه را پوست گرفته و نازک برش دهید.

2. پخت مواد داخل لازانیا

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا با مرغ چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید گرم گردد. پیازهای خلال شده و سیر له شده را داخل آن بریزید تا پیاز نرم گردد بعد گوشت چرخ نموده مرغ را داخل آن بریزید. مرغ را هم بزنید تا کمی سرخ گردد.

سپس هویج و فلفل های خلال شده را داخل ظرف بریزید. چند دقیقه دیگر تفت دهید. با نمک، فلفل، پودر فلفل قرمز و یک قاشق چای خوری پونه کوهی خشک شده را اضافه کنید. سپس نصف پیمانه آب سبزیجات و حدود یک قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی را همراه یک شیشه میانه سس گوجه اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 30 دقیقه مایه آماده شده را میل کنید و در صورت احتیاج چاشنی ها مواد را کم و زیاد کنید. در آخر چند برگ ریحان تازه را خرد نموده به سس اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند و سس اکنون آماده است!

نکته: شما بعلاوه می توانید این دستور را دقیقا انجام دهید اما از گوشت چرخ نموده بره بهره ببرید.

3. آماده کردن سس بشامل

برای تهیه سس بشامل برای تهیه لازانیا با مرغ دو قاشق غذاخوری کره را در یک قابلمه آب کنید. پس از ذوب شدن کره، دو قاشق غذاخوری آرد ساده اضافه کنید. کره و آرد را روی حرارت ملایم تا میانه بپزید و حدود دو دقیقه مدام هم بزنید. بعد یک و نیم پیمانه شیر کامل گرم شده را به آرامی اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس غلیظ گردد. سپس با نمک و فلفل سفید خوب مزه دار کنید.

4. پخت لازانیا

بعد 8 ورقه لازانیا بردارید و داخل آب جوش بگذارید تا کمی نرم گردد. حالا یک ظرف فر بزرگ بردارید و یک لایه از سس مرغ بریزید بعد به ترتیب سس سفید، ورق لازانیا و سس مرغ اضافه کنید و این کار را تا اتمام مواد لازانیا ادامه دهید. در نهایت روی لایه آخر پنیر رنده شده بریزید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و در فر از قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شده و پنیر آب گردد. اگر دوست دارید نکات تهیه سس بشامل را کامل تر بدانید، می توانید طرز تهیه سس لازانیا ؛ طرز تهیه سس بشامل به همراه فوت و فن های آماده سازی را مطالعه کنید. حتی اگر گیاهخوارید و لازانیای گیاهی تهیه می کنید می توانید طرز تهیه سس بشامل گیاهی با شیر گیاهی را بخوانید.

نکات تکمیلی برای تهیه لازانیا

تهیه لازانیا کار پیچیده ای نیست فقط کافی است نکات و فوت وفن ها را رعایت کنید و به جزییات و فوت وفن دقت کنید.

طرز تهیه لازانیای مرغ در قابلمه و بدون فر

لازانیا با مرغ را می توانید درست مثل طرز تهیه لازانیا با گوشت بدون فر انجام دهید. کافی است مواد و لایه های لازانیا را در قابلمه یا ماهیتابه بچینید و بعد از چیدن لایه ها آن را روی حرارت کم تا میانه گاز به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید تا بپزد.

نکاتی برای مرغ لازانیا

برای تهیه لازانیای مرغ می توانید هم از مرغ چرخ نموده بهره ببرید هم مرغ ریش ریش بهره ببرید. بنابراین برحسب دسترسی تان می توانید از بین این دو انتخاب کنید.

پنیر مناسب لازانیا

برای لازانیا هم می توانید پنیر پیتزا بهره ببرید هم پنیر موزارلا چون این دو پنیر کیفیت ذوب بالایی دارند. بنابراین هر پنیری که خوب ذوب گردد قابلیت استفاده در لازانیا را دارد. پنیر گودا هم گزینه خوبی برای تهیه لازانیاست. طرز تهیه لازانیا با پنیر گودا هم در کتاب کاله موجود است.

نکاتی برای گرم کردن لازانیا مرغ

این لازانیا به خاطر سس سفیدش خوب گرم می گردد بنابراین به جامانده این لازانیا به میزان لازانیای تازه لذت بخش است. اما بهتر است برای خشک نشدن لازانیا حتما قبل از گرم کردنش میزانی آب به آن اضافه کنید.

نگهداری به جای مانده لازانیا

اگر از مرغ تازه پخته شده برای تهیه لازانیا استفاده می کنید لازانیا مرغ را می توانید تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید. بعلاوه می توانید لازانیا را در چند لایه نایلون بپیچید و تا 3 ماه فریز کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 21 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2175

به "طرز تهیه لازانیا با مرغ رستورانی با و بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا با مرغ رستورانی با و بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید