طرز تهیه نون خامه ای با لیوان خوشمزه تر از قنادی

به گزارش اخبار ورزشی، نون خامه ای یا شیرینی نارنجک در ایران به دلیل نرمی و لطافت خمیرش طرفداران بسیاری دارد. شاید خامه این شیرینی یکی دیگر از دلایلی باشد که کوچک و بزرگ آن را دوست دارند و در میهمانی ها برای پذیرایی آن را سرو می کنند. در مطالب قبلی طرز تهیه نون خامه ای در توستر را توضیح داده ایم که به راحتی می توانید برای دورهمی های خود آن را درست کنید. حال طرز تهیه نون خامه ای با لیوان را برایتان می گوییم تا آن را از قنادی های خوشمزه تر درست کنید.

طرز تهیه نون خامه ای با لیوان خوشمزه تر از قنادی

مواد لازم برای تهیه نون خامه ای با لیوان

  • آرد 1 لیوان
  • شیر 1 لیوان
  • خامه 1 لیوان
  • کره یک هشتم لیوان
  • تخم مرغ 4 عدد
  • شکر یک دوم قاشق چای خوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه نون خامه ای با لیوان

1.مواد را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه نون خامه ای با لیوان باید ظرف مناسبی را انتخاب کرده و کره، شکر و شیر را در آن مخلوط کنید. ظرف را روی حرارت بگذارید. بعد از به جوش آمدن شیر، نوبت به اضافه کردن آرد می رسد. همیشه آرد را در پخت شیرینی و کیک باید قبل از اضافه کردن به مواد سه بار الک کنید. این کار حباب های اضافی آن را می گیرد. آرد را به مدت 8 تا 10 دقیقه کامل با دیگر مواد مخلوط کرده و هم بزنید. آن قدر به هم زدن ادامه بدهید که خمیر در مرکز تابه قرار بگیرد، در اصطلاح خمیر داغ بزند. این کار به پوکی و لطافت خمیر نون خامه ای کمک می کند. حال خمیر را برای دو ساعت کنار بگذارید تا کامل خنک شود. با این خمیر طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه را هم می توانید امتحان کنید.

2. فر را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه نون خامه ای با لیوان نوبت به گرم کردن فر برای پخت شیرینی ها می رسد. فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. کاغذ روغنی را در سینی انداخته و آن را در قسمت بالایی فر بگذارید تا گرم شود. حال به سراغ آماده کردن خمیر نون خامه ای بروید. با خواندن طرز تهیه نون خامه ای به سبک قنادی با تمام فوت و فن های پخت این شیرینی می توانید آشنا شوید.

3. خمیر را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه نون خامه ای در ظرفی جداگانه تخم مرغ هایی که به دمای محیط رسیده اند را بشکنید. تخم مرغ ها را با هم زن یا چنگال خوب بهم بزنید. حالا خمیری که سرد شده است را با هم زن برقی مجدد خوب بزنید. تخم مرغ ها را به تدریج و با فاصله 15 دقیقه ای به خمیر اضافه کرده و هم بزنید. برای از بین بردن بوی خمیر، وانیل و بیکینگ پودر را اضافه کنید. فقط در این مرحله دقت داشته باشید که خمیرتان را زیادی هم نزنید که شل می شود. پس خمیر آماده شده نباید خیلی غلیظ یا صاف باشد.

4. خمیر شیرینی را داخل قیف بریزید

در ادامه طرز تهیه نون خامه ای با لیوان، خمیر را داخل قیف بریزید. با کمک ماسوره خمیر را به شکل شکوفه یا اندازه یک گردو روی سینی فر می زنید. در اصطلاح شیرینی پزی به این کار که با خمیر یا خامه انجام می شود پایپ می گویند. سینی را داخل فر گذاشته تا در مدت 30 دقیقه خمیرهای شیرینی پخته و دو برابر شوند. بعد از بیرون آوردن سینی، زمان دهید تا نون خامه ای ها خنک شوند. حال خامه را آماده کنید. طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی دیگر پیشنهاد ما به شما است تا با این خامه و خمیر آماده اش کنید.

5. پر کردن نون ها با خامه

برای پر کردن نون خامه ای با خامه هم می توانید از شیرینی فروشی آن را تهیه و هم خودتان آن را در منزل به روش های مختلف درست کنید. اگر آن را از شیرینی فروشی تهیه کرده اید تنها کافی است آن را برای چند دقیقه هم بزنید تا فرم بگیرید. برای تهیه آن در منزل می توانید از سفیده تخم مرغ کمک بگیرید. طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ را در کتاب کاله می توانید بخوانید. کف نون خامه ای را با کمک یک چاقو به آرامی سوراخ کنید. با کمک قیف، شیرینی ها را از خامه پر کنید. حال آن ها را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا کامل خنک شوند. نون خامه ای ها را در ظرف موردنظرتان بچینید و روی آن ها را سس شکلاتی، پودرقند یا خلال پسته تزئین کنید.

شیرینی نون خامه ای را به راحتی در منزل می توانید خوشمزه تر از قنادی ها آماده کنید.

نکات تکمیلی برای پخت بهتر نون خامه ای

در طرز تهیه نون خامه ای باید در اندازه گیری و پخت آن حوصله و دقت بسیار داشته باشید. در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت که تجربه پخت این شیرینی خامه ای را برایتان لذت بخش تر خواهد کرد.

دمای فر

هر فری قلق خودش را دارد اما برای تهیه نون خامه ای با لیوان در فر برقی آن را باید روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم شود.

ابتدا خمیر را در قسمت بالایی فر بگذارید تا خوب بپزد و به رنگ طلایی دربیاید. در ادامه دما را به 180 درجه سانتی گراد کاهش دهید تا پوسته نازک خمیر مغزپخت شود.

شکوفه های این شیرینی خامه ای را هیچ گاه وسط سینی فر نزنید چرا که حرارت مستقیم آن ها را می سوزاند. بهتر است آن ها را در سینی پخش بکنید.

مهم ترین دلایل پف نکردن خمیر نون خامه ای

فر کامل گرم نشده است.

از فر زود بیرون آورده اید؛ یادتان باشد که بعد از پخت بهتر است خمیرها به مدت پنج دقیقه در فر بمانند.

دمای فر را کاهش نداده اید و تنها پوسته نون ها طلایی شده اند و داخل آن ها مغزپخت و خشک نشده است.

داغ زدن خمیر

خمیر را مدام باید در تابه هم بزنید تا خمیرتان توپی و مغزپخت شود.

لایه نازکی از خمیر باید به ته تابه بچسبد و شما تنها سه ثانیه از گرمای ته ظرف را بتوانید تحمل کنید.

روش های تهیه خامه نون خامه ای

خامه را با روش های مختلفی در منزل می توان درست کرد تنها نیاز به خامه صبحانه، نشاسته و هم زن دارید. در کتاب کاله طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه و خامه کیک با نشاسته گفته شده است.

اندازه کالری نون خامه ای

نون خامه ای با آن بافت مخملی و طعم شیرینش یکی از پرکالری ترین شیرینی ها است که در اندازه های مختلف می توان آن را درست کرد. با توجه به کربوهیدرات نون خامه ای، خوردن آن به همه توصیه نمی شود پس برای آشنایی با اندازه کالری این شیرینی مقاله کالری نون خامه ای را بخوانید.

نگه داری شیرینی خامه ای

خمیر نون خامه ای را از دو روز قبل می توانید تهیه کرده و در دمای اتاق نگه دارید. دقت داشته باشید که روی آن را حتما بپوشانید و در دمای خنک نگه دارید. احتمال نرم شدن خمیرها بعد از 2 روز وجود دارد. آن ها را قبل از پخت برای پنج دقیقه در فر بگذارید. طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی را هم برای میهمانی هایتان می توانید امتحان کنید.

روش دیگر پخت شیرینی نارنجک

شیرینی نارنجک را در قابلمه هم می توان درست کرد. برای تهیه این شیرینی پرطرفدار در قابلمه تمامی مراحل بالا را پیش بروید و به جای گرم کردن دستگاه، قابلمه ای بزرگ را به مدت 15 دقیقه گرم کنید. سه پایه فلزی درون قابلمه بگذارید. سینی که درون آن جا شود بگذارید و با کاغذروغنی آن را بپوشانید. نان های خامه ای را با فاصله روی آن بچینید. 20 دقیقه زمان مناسبی برای پخت آن ها است. استفاده از شعله پخش کن و دم کنی را هنگام پخت از قلم نیاندازید. طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه را هم امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2157

به "طرز تهیه نون خامه ای با لیوان خوشمزه تر از قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نون خامه ای با لیوان خوشمزه تر از قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید