ظریف: ایران مرعوب تحریم ها برای توافق جدید هسته ای نمی گردد

به گزارش اخبار ورزشی، محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه در تازه ترین مصاحبه خود اعلام نموده که جمهوری اسلامی ایران مرعوب فشار هنر معامله گری ترامپ با استفاده از تحریم های مالی برای مجبور کردن ایران به مذاکره جهت توافق هسته ای جدید نمی گردد.

ظریف: ایران مرعوب تحریم ها برای توافق جدید هسته ای نمی گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ظریف در مصاحبه با شبکه ای بی سی آمریکا تاکید نموده که در صورتی که آمریکا فشارهای مالی بر مردم ایران را ادامه دهد این مسئله عواقبی خواهد داشت.

محمد جواد ظریف تحریم های جدید آمریکا را تروریسم مالی توصیف نموده که مردم عادی راهدف قرار داده است. او تاکید نمود: ما فرقی بین جنگ مالی و جنگ نظامی نمی بینیم. آمریکا جنگی را علیه ما آغاز نموده است و جنگ برای افراد حاضر در آن زجرآور است. ما ملت صریحی هستیم و می گوییم در جنگ هیچ کسی برنده نمی گردد. همه بازنده اند و اما باخت گروهی نسبت به گروه دیگر سخت تر است.

ظریف تاکید نمود: ما در جنگ مالی آمریکا وظیفه داریم از مردم خودمان دفاع کنیم.

وی در این مصاحبه گفت: اگر هدف ترامپ فشار بر مردم عادی کشور است او به این هدف رسیده است اما او به اهداف سیاسی خود با فشار بر ایرانی ها نخواهد رسید.

مذاکره خیلی محتمل نیست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره اظهارات ترامپ درباره تمایل به مذاکره با ایران تاکید نموده که این مسئله خیلی محتمل نیست.

محمد جواد ظریف در این مصاحبه همچنین به کتاب هنر معامله گری به سبک ترامپ اشاره نموده و گفته است تجربه ترامپ در مشاوره املاک درباره ایران نتیجه ای ندارد.

او در این رابطه گفت: سیاست ها و راهکارهای ترامپ شاید در بازار املاک جواب بدهد اما درباره ایران فایده ای ندارد. تنها چیزی که درباره ایران نتیجه دارد احترام گذاشتن است. هرگز ایرانی ها را تهدید نکنید. احترام را امتحان کنید.

این منطقه نامش خلیج فارس است

محمد جواد ظریف همچینن درباره افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس به بهانه و ادعای افزایش تهدید از سوی ایران گفت: ما به این منطقه به دلیلی می گوئیم خلیج فارس. چون در همسایگی ماست و ما حق دفاع از خود را داریم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید نمود: تصور کنید نیروهای ایران به خلیج کالیفرنیا یا فلوریدا بیایند. شما چه احساسی می کنید؟ چطور با چنین ماجرایی برخورد دارید؟ آمریکا ناوهای هسته ای خود را به آبهای ما و مجاورت ما فرستاده است.

5050

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 128

به "ظریف: ایران مرعوب تحریم ها برای توافق جدید هسته ای نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران مرعوب تحریم ها برای توافق جدید هسته ای نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید