آبشناس: حرف مادورو یک شوخی برای عصبانی کردن آمریکایی ها بود ، هدف از تحریم ها قحطی در ایران است

به گزارش اخبار ورزشی، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: طرح موضوع خرید موشک از ایران توسط رئیس جمهور ونزوئلا در حقیقت کنایه ای به مقامات آمریکایی بود. مادورو می خواست به آنها بگوید ما نیز به دنبال آن هستیم که تا با اهرم ایران و خرید موشک از این کشور شما را عصبانی تر کنیم.

آبشناس: حرف مادورو یک شوخی برای عصبانی کردن آمریکایی ها بود ، هدف از تحریم ها قحطی در ایران است

عماد آبشناس کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره واکنش پمپئو به خرید موشک توسط ونزوئلا از ایران، تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها و مسائلی از این دست، گفت: امروز شرایط سیاسی آمریکا به گونه ای است که ترامپ سعی می کند همانند فردی که در حال غرق شدن است به هر مانعی دست بیاویزد تا تحریم های ایران لغو نشود.

وی با اشاره به مکالمه رئیس جمهور ونزوئلا با وزیر دفاع خود مبنی بر پیشنهاد خرید تلویحی موشک از ایران گفت: در حقیقت حرف بین مادورو و وزیر دفاع او شوخی بود برای عصبانی کردن آمریکایی ها و معین است که این نتیجه را نیز داشته است.

آبشناس با اشاره به اینکه آمریکایی ها از رفع تحریم های تسلیحاتی ایران در اکتبر 2020 نگران و عصبانی هستند، گفت: پس از گذشتن این موعد جمهوری اسلامی ایران می تواند تسلیحات دفاعی تولید شده را صادر و یا تکنولوژی دفاعی خریداری کند.

خرید موشک از ایران در حقیقت کنایه مادورو به مقامات آمریکائی بود

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه نمود: با توجه به اینکه آمریکا در بازه اخیر شکست های متعددی در مجامع بین المللی در زمینه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران خورده است طرح این موضوع توسط رئیس جمهور ونزوئلا در حقیقت کنایه ای به مقامات آمریکایی بود که آمریکا که تا به امروز ضربات زیادی از ایران خورده است ما نیز به دنبال آن هستیم که تا با اهرم ایران و خرید موشک از این کشور شما را عصبانی تر کنیم.

وی با بیان اینکه از نعمت های تحریم تولید تسلیحات توسط جوانان غیور این مملکت بوده است، گفت: از این منظر ایران نیازمند خرید تسلیحات از جهان نیست بلکه شاید بعد از رفع تحریم های تسلیحاتی تنها نیازمند واردات یک سری تکنولوژی دفاعی از کشور هایی مثل چین و روسیه باشد.

آبشناس ادامه داد: بحث تحریم های تسلیحاتی ایران به این دلیل است که آمریکا تلاش می کند قطعنامه 2231 که قطعنامه رسمی سازمان ملل است، شکسته شود و اگر در قدم اول این اتفاق بیفتد به معنای آغاز شکستن قواعد بین المللی است و در نتیجه این اتفاق کشور های جهان از این پس به مجامع بین المللی اعتماد نمی کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: آمریکایی ها به دنبال آن هستند که قوانین بین المللی را زیر پا بگذارند و به همین دلیل است که کشور ها با آنها مخالفند.

آمریکا از اعمال تحریم به دنبال قحطی در ایران بود

وی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا تاثیرات زیادی به ویژه در مسائل اقتصادی بر مردم کشور ما داشته است، گفت: این تحریم ها هرگز باعث نشد مردم خم به ابرو بیاورند این در حالی است که مقامات آمریکایی و غربی از اعمال این تحریم های کمرشکن به دنبال آن بودند که ایران با قطحی روبه رو شود. سفارت های اروپایی مسائل روز اقتصاد و بازار ایران را لحظه به لحظه گزارش می کنند و از نزدیک شاهد آن هستند که تحریم های آمریکا نتوانسته تاثیری که مد نظر آنها بود در ایران داشته باشد.

اروپا معتقد است تحریم ها تاثیری در ایران نداشته فقط بهانه ای برای تخطی از تعهدات برجامی است

آبشناس در انتها خاطر نشان کرد: از این رو اروپایی ها معتقدند ادامه تحریم ها در ایران فقط ابزار و بهانه ای به دست ایران می دهد که تعهدات برجامی خود و یا سایر تعهدات خود در عرصه بین المللی را انجام ندهد و هرگونه اعتماد جهانی به این نهاد ها را سلب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1065

به "آبشناس: حرف مادورو یک شوخی برای عصبانی کردن آمریکایی ها بود ، هدف از تحریم ها قحطی در ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشناس: حرف مادورو یک شوخی برای عصبانی کردن آمریکایی ها بود ، هدف از تحریم ها قحطی در ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید