عملکرد تراشه M1 در آیپد ایر 5 با آیپد پرو یکسان است

به گزارش اخبار ورزشی، پس از انتشار شایعه های زیادی مبنی بر اینکه اپل پردازنده M1 محصول نو خود یعنی آیپد ایر 5 را آندر کلاک نموده، نتایج تست های بنچمارک گیک بنچ نشان می دهد که اپل چنین کاری را انجام نداده و سرعت کلاک پردازنده آیپد ایر 5 همان 3.2 هرتز نرمال است.

عملکرد تراشه M1 در آیپد ایر 5 با آیپد پرو یکسان است

همان طور که احتمالا می دانید، اپل در رویداد Peek Performance روز سه شنبه هفته قبل از محصولات زیادی رونمایی کرد که طبق عادت همیشگیش درباره جزئیات فنی این محصولات اطلاعات چندانی را در اختیار کاربران خود قرار نداد. برای همین شایعه ها و برآورد های زیادی درباره این محصولات در فضای مجازی مطرح شد. از جمله اطلاعاتی که اپل درباره آن ها حرفی نزد می توان به میزان حافظه رم آیفون SE 3 و بعلاوه سرعت کلاک پردازنده M1 آیپد ایر 5 اشاره نمود.

به همین دلیل بسیاری از کاربران و خریداران این احتمال را دادند که اپل محدودیت هایی را برای تراشه M1 آیپد ایر 5 اعمال نموده که از لحاظ عملکردی در مقابل آیپد پرو 11 اینچی شکست می خورد. برای مثال پیش تر هم اپل پردازنده A15 Bionic آیپد مینی 6 را آندر کلاک نموده بود. اما طبق آخرین گزارش های منتشر شده از وب سایت 9to5mac، اولین نتایج تست های بنچمارک گیک بنچ تأیید می نمایند که پردازنده M1 آیپد ایر 5 با فرکانس نرمال 3.2 هرتزی کار می نماید و این یعنی که غول فناوری آمریکایی در عملکرد این تراشه قدرتمند محدودیتی ایجاد ننموده است.

از نتایج به دست آمده گیک بنچ می توان به این نتیجه رسید که آیپد ایر 5 و تبلت گران قیمت تر اپل یعنی آیپد پرو از لحاظ عملکردی تقریبا یکسان هستند. این تراشه قدرتمند اپل در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 1700 و 7200 امتیاز به دست آورده است. اگر آمار و ارقام تست این تبلت را با نتایج آیپد ایر 4 که از پردازنده A14 Bionic بهره می برد مقایسه کنیم، آیپد ایر 5 افزایش عملکردی 60 تا 70 درصد را برای کاربرانش به ارمغان خواهد آورد.

باید خاطر نشان کنیم که نسل نوی آیپد ایر اپل از بدنه مسطح آلومینیومی، گوشه های گرد و حاشیه های باریک دورتادور نمایشگر بهره می برد. این محصول نو اپل در پنج رنگ مجذوب کننده خاکستری، کرم، صورتی، بنفش و آبی به فروش می رسد. تبلت نو اپل از نمایشگر 10.9 اینچی و 60 هرتزی IPS LCD با وضوح 1640 در 2360 پیکسل، پوشش کامل فضای رنگی DCI P3، روشنایی 500 نیتی و پشتیبانی از اپل پنسل نسل دوم بهره می برد. آیپد ایر نسل پنجم همچون گذشته مجهز به اسپیکرهای استریو است که کیفیت صدای بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

باید اشاره کنیم که یک دوربین اولترا واید سلفی با دقت 12 مگاپیکسل در پنل جلویی این گجت هوشمند دیده می گردد که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. بعلاوه این دوربین از فناوری Center Stage و فیلم برداری 4K هم پشتیبانی می نماید. قلب تپنده این تبلت، از 8 هسته، شامل 8 هسته پرقدرت و 4 هسته کم مصرف به عنوان CPU و از پردازنده ای 8 هسته ای به عنوان GPU استفاده می نماید. آیپد ایر 5 مجهز به پورت USB Type-C ارتقا یافته است که نسبت به نسل قبلی خود 2 برابر سریع تر است.

آیپد ایر 5 (2022) بعلاوه از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می نماید و سیستم عامل iPadOS 15 به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است. بعلاوه طبق ادعای مدیر عامل اپل این تبلت می تواند عمر باتری یک روزه را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. باید اشاره کنیم که حسگر تاچ آیدی با دکمه پاور این تبلت ادغام شده و همه مدل های آن از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی ساخته شده اند.

اپل ادعا می نماید که قطعات درونی این تبلت هم از مواد بازیافتی فراوری شده که این مقوله می تواند هواداران محیط زیست را راضی نگه دارد. آیپد ایر نو مانند مدل قبلی خود، با اپل پنسل 129 دلاری که به صورت مغناطیسی به آن متصل می گردد و بعلاوه مجیک کیبورد 299 دلاری این شرکت سازگار است. بعلاوه با کاورهای صفحه کلید هوشمند 179 دلاری و کاورهای Smart Folio به قیمت 79 دلار کار می نماید.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1914

به "عملکرد تراشه M1 در آیپد ایر 5 با آیپد پرو یکسان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد تراشه M1 در آیپد ایر 5 با آیپد پرو یکسان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید