محققان: موسیقی قبل از خواب را ترک کنید

به گزارش اخبار ورزشی، نتایج یک آنالیز نو به یافته های متفاوت از قبل رسیده و تأکید می نماید گوش دادن به موسیقی قبل از خواب، می تواند خواب شبانه را مختل کند.

محققان: موسیقی قبل از خواب را ترک کنید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از نوروساینس، نتایج یک آنالیز نو به یافته های متفاوت از قبل رسیده و تأکید می نماید گوش دادن به موسیقی قبل از خواب، می تواند خواب را مختل کند.

نتایج نو با این ایده که موسیقی خواب آور است و ممکن است به خواب یاری کند تناقض دارد؛ محققان آمریکایی در مطالعه خود دریافتند، پخش آهنگ های مجذوب نماینده قبل از زمان خواب فرد را دچار کرم گوش می نماید.

مطالعه اخیر رابطه بین گوش دادن به موسیقی و خواب را مورد آنالیز قرار داده و بر مکانیسمی که به ندرت مورد کاوش قرار گرفته است، تمرکز می نماید؛ تصاویر موسیقی غیر ارادی یا کرم گوش به شرایطی اطلاق می گردد که یک آهنگ بار ها و بار ها در فکر فرد پخش می گردد. این موارد معمولا هنگام بیداری اتفاق می افتد، اما محقق این پژوهش دریافت که این موارد در هنگام کوشش برای خواب هم اتفاق می افتد.

بسیاری از افراد قبل از خواب موسیقی گوش می دهند تا خواب راحت تری داشته باشند، اما یک مطالعه نو نشان می دهد که این رویه می تواند استراحت شبانه را به خطر بیاندازد.

کارشناسان در تگزاس دریافتند کسانی که قبل از خواب بیشتر به موسیقی گوش می دهند دارایکرم گوش مداوم هستند و بعلاوه خواب ضعیف تری دارند.

این مطالعه نشان می دهد افرادی که به طور منظم و یک یا چند بار در هفته کرم گوش را در شب تجربه می نمایند، در مقایسه با افرادی که به ندرت دچار این حالت می شوند، ، شش برابر کیفیت خواب پایین تری دارند.

نتایج یافته های نو با این ایده که موسیقی خواب آور است و ممکن است به خواب یاری کند تناقض دارد؛ در حقیقت، مغز خوابیده پس از توقف موسیقی چندین ساعت به پردازش موسیقی ادامه می دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1598

به "محققان: موسیقی قبل از خواب را ترک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: موسیقی قبل از خواب را ترک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید