مراکز انتقال خون اصفهان در شب های قدر میزبان اهداکنندگان است

به گزارش اخبار ورزشی، سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره خون در ابتدای ماه رمضان سال گذشته نسبت به امسال بیشتر بود اما خوشبختانه به مسئله ای بر نخوردیم و امیدواریم در شب های قدر اهدا کنندگان بسیاری در نذر خون شرکت کنند.

مراکز انتقال خون اصفهان در شب های قدر میزبان اهداکنندگان است

به گزارش از ، علی فتوحی سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به کاهش میزان اهدای خون در ایام کرونا گفت: از سال گذشته با ورود ویروس منحوس کووید 19 به کشور و استان حضور مردم برای اهدای خون به علت مسائل بهداشتی کمرنگ شده است با اینحال هنوز مسئله ای در زمینه ذخیره خونی استان وجود ندارد.

او افزود: خوشبختانه امسال از اول ماه رمضان با همکاری و تعاملی که با پلیس راهور و نیروی انتظامی انجام شد، ترتیبی اتخاذ شد که همشهریان اهدا کننده خون در ساعات منع تردد جریمه نشوند یا اگر شدند بخشیده شوند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در نیمه اول ماه رمضان حدود 5 هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 4 هزار نفر پیروز به اهدا خون شدند و به کمک نیازمندان خون شتافتند. مرکز جامع انتقال خون میدان خواجوی اصفهان از ساعت 8 صبح تا ساعت 22 میزبان اهدا کنندگان خون و فراورده های آن است و همچنین در شب های قدر تا ساعت یک بامداد پذیرای اهدا کنندگان پلاسما و خون است.

او شرح داد: تزریق پلاسمای کووید 19 به بیمار کرونایی یکی از روش های درمانی کرونا است که تاثیر پلاسمای بهبود یافتگان کووید روی بیماران مشخص شده البته باید در شرایط و زمان خودش انجام شود.

فتوحی با اشاره به دریافت پلاسما در مرکز جامع انتقال خون میدان خواجو، اظهار کرد: بهبودیافتگان کرونا با توجه به رعایت شرایطی می توانند برای اهدای پلاسمای خود و کمک به بیماران کرونایی به این مرکز مراجعه کنند و فرایند اهدای پلاسما حدود 50 دقیقه طول می کشد.

او اظهار داشت: ذخیره خون در ابتدای ماه رمضان سال گذشته نسبت به امسال بیشتر بود، اما خوشبختانه به مسئله ای بر نخوردیم با اینکه در دو هفته اول مراجعه داشتیم، ولی امیدواریم در شب های قدر اهدا کنندگان بسکمک حضور پیدا کنند و در نذر خون شرکت کنند و از برکات این ماه مبارک استفاده کنند و این اقدامات مورد قبول خدا قرار گیرد.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان افزود: در تمام طول سال به خون و فراورده های آن نیاز داریم چرا که بعضی از فراورده های خونی بین 3 تا 5 روز می توانند نگه داری شوند در نتیجه هر روز نیاز به خون برای بیماران نیازمند به خون وجود دارد.

منبع:تسنیم

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1641

به "مراکز انتقال خون اصفهان در شب های قدر میزبان اهداکنندگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز انتقال خون اصفهان در شب های قدر میزبان اهداکنندگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید