بازسازی خانه: بازسازی اضطراری آب انبار هفت بادگیری حسین آباد آغاز شد

به گزارش اخبار ورزشی، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، بازسازی اضطراری آب انبار هفت بادگیری حسین آباد آغاز شد.

بازسازی خانه: بازسازی اضطراری آب انبار هفت بادگیری حسین آباد آغاز شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهدی جمالیان گفت: آب انبار حسین آباد به دلیل برخورداری از دو مخزن، دو ورودی جداگانه و هفت بادگیر از آب انبارهای منحصر بفرد کشور بشمار می رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر با اشاره به اینکه آب انبارهای حسین آباد و آب انبار عصرآباد از نظر تعداد بادگیر در بین آب انبارهای کشور در رتبه اول قرار دارند، اضافه نمود: این دو، تنها آب انبارهای هفت بادگیری هستند که دارای دو مخزن هستند.

جمالیان ادامه داد: آب انبار حسین آباد رستاق در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع احداث شده و دو مخزن در میانه این سازه در کنار هم قرار دارند و بادگیرها اطراف خزینه را احاطه نموده اند.

او توضیح داد: ارتفاع بادگیرهای آب انبار حسین آباد حدود شش متر است و دارای چهار منفذ در هر ضلع است، بادگیرها به شکل زیبایی بنا شده و قسمت فوقانی آنها با آجرهای شرفی و تزئینات دندانه موشی مزین شده است.

جمالیان در خصوص دو ورودی این بنا شرح داد: آب انبار دارای دو ورودی جداگانه است که با آجر تزیین شده و هر ورودی 23 پله دارد، یکی به سمت قبله باز می گردد و مسلمان از آن استفاده می کردند و دیگر ورودی که به سمت شمال شرقی است و خاص استفاده اقلیت دینی زرتشتیان بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر اضافه نمود: بازسازی این بنا به صورت استحکام بخشی و بازسازی سردر، جمع آوری آجرفرش فرسوده و سبک سازی پشت بام و اجرای آجرفرش مجدد به وسیله نیروهای امانی اداره کل انجام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1791

به "بازسازی خانه: بازسازی اضطراری آب انبار هفت بادگیری حسین آباد آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی اضطراری آب انبار هفت بادگیری حسین آباد آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید