مسئولان المپیک 2020 در گفت وگو با خبرنگاران: تزریق واکسن شرط حضور ورزشکاران نیست، حاضر نیستیم بازی ها بدون تماشاگر باشد

به گزارش اخبار ورزشی، مسئولان برگزاری مسابقات المپیک 2020 در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کردند که حاضر نیستند این مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار گردد.

مسئولان المپیک 2020 در گفت وگو با خبرنگاران: تزریق واکسن شرط حضور ورزشکاران نیست، حاضر نیستیم بازی ها بدون تماشاگر باشد

به گزارش خبرنگاران، المپیک 2020 قرار بود تابستان به میزبانی توکیوی ژاپن برگزار گردد، اما این مسابقات تحت الشعاع شیوع گسترده ویروس کرونا نهاده شد و برگزاری آن یک سال به تعویق افتاد.

المپیک 2020 توکیو قرار است 23 جولای تا 8 آگوست 2021 (اول مرداد تا 17 مرداد 1400) در توکیو برگزار گردد. پیش از این قرار بود این مسابقات 24 جولای تا 9 آگوست 2020 (3 تا 19 مرداد 1399) برگزار گردد.

با این حال در هفته های اخیر شایعاتی درباره احتمال لغو برگزاری این مسابقات به گوش رسیده، این در حالی است مسئولان کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام نموده اند این رقابت ها برگزار می گردد.

خبرنگاران برای کسب اطلاع از آخرین شرایط برگزاری این رویداد مهم سراغ مسئولان کمیته بین المللی المپیک رفت و با ارسال ایمیلی، سؤالات خود را با مسئولان این نهاد در میان گذاشت. مسئولان کمیته بین المللی المپیک نیز پاسخ سؤالات را داده و اعلام کردند این گفت وگو با عنوان پاسخ مسئولان برگزاری المپیک 2020 منتشر گردد.

خبرنگاران: شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه به خاطر شرایط موجود که کل دنیا درگیر آن شده، احتمال لغو بازی های المپیک 2020 توکیو وجود دارد. آیا می توانید پیش بینی کنید چه اتفاقی خواهد افتاد و انتظار دارید این مسابقات در موعد مقرر برگزار گردد؟

یوشیدهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن عزم خود را برای برگزاری بازی های المپیک جزم نموده است. دولت هم یکسری از جلسات هماهنگی برای اقدامات مقابله ای با بیماری کووید-19 را راهنمایی می نماید و اقدامات ضدعفونی را به منظور امکان برگزاری بازی ها در دست اجرا دارد. تمامی شرکای ما از جمله دولت ژاپن، شهرداری توکیو، کمیته برگزاری بازی های توکیو 2020، کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) کاملاً بر میزبانی بازی ها در تابستان 2021 متمرکز شده اند. امیدواریم زندگی در اسرع وقت به حالت عادی برگردد و ما هم تمام کوشش خود را برای آمادگی جهت برگزاری های بازی های امن و ایمن ادامه خواهیم داد.

خبرنگاران: شیوع ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای ورزشی را تحت تأثیر قرار داده و خیلی از این رویدادها پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار شده است. شما برنامه ای برای حضور طرفداران در المپیک دارید؟ اگر چنین برنامه ای دارید با چه ظرفیت و چه درصدی؟

توکیو 2020 ضمن کوشش برای جلوگیری از شیوع همه گیری ویروس کرونا، کوشش می نماید تا حد امکان میزبان تماشاگران باشد. حاضر نیستیم بازی های المپیک 2020 را بدون تماشاگر ببینیم. همانطور که در گزارش موقت پس از جلسه هماهنگی برای اقدامات مقابله ای با بیماری کووید-19 در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 نشان داده شده، مطابق با محدودیت های اعمال شده در ژاپن در آن موقع، بر اساس تعداد مبتلایان داخلی و بین المللی و البته نتایج آزمایشات فعلی، تعداد تماشاگران در این رویداد می تواند افزایش یابد. تصمیم نهایی در این خصوص تا فصل بهار گرفته خواهد شد. بار دیگر تأکید می کنیم که هم IOC و هم کمیته برگزاری بازی های توکیو 2020 کاملاً بر میزبانی بازی ها در تابستان پیش رو متمرکز شده اند و تمام کوشش خود را برای آمادگی به منظور برگزاری بازی های امن و ایمن ادامه خواهیم داد.

خبرنگاران: آیا دولت ژاپن یا کمیته برگزاری بازی های المپیک 2020 برنامه ای برای واکسیناسیون ورزشکاران پیش از شروع این بازی ها دارند؟

سال گذشته دولت ژاپن، شهرداری توکیو و مسئولان برگزاری بازی های توکیو 2020 یکسری جلسات را برای آنالیز اقدامات مقابله ای با بیماری کووید-19 برگزار و در مورد چگونگی اجرای ایمن و امن بازی ها حتی بدون انجام واکسیناسیون بحث کردند. در ماه دسامبر، خلاصه ای از این گزارش موقت را ارائه دادیم. کمیته برگزاری بازی های توکیو 2020 همچنان به جمع آوری اطلاعات و در نظر دریافت آنها با توجه به شرایط حاکم ادامه خواهد داد. در حالی که در حال آماده سازی برای میزبانی بازی ها هستیم، به همکاری تنگاتنگ خود باIOC ، IPC، دولت ژاپن، شهرداری توکیو و سازمان های مربوط ادامه خواهیم داد. واکسن زدن، شرط لازم برای حضور ورزشکاران در بازی های المپیک 2020 نیست، بنابراین تأثیری در آمادگی ما جهت میزبانی از این بازی ها ندارد.

خبرنگاران: با توجه به تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر زندگی، نظر مردم ژاپن در مورد برگزاری این بازی ها چیست؟ آنها بر این باورند که کشورشان در این شرایط باید از این بازی ها میزبانی کند یا خیر؟

مردم در سراسر دنیا در حال حاضر با شرایط نامعلوم بی سابقه ای زندگی می نمایند و این به طور قابل ملاحظه ای باعث ایجاد حدس در مورد برگزاری بازی های المپیک در تابستان پیش رو شده است. با این حال معتقدیم با اقدامات مختلفی که در حال اجرا آنها هستیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این بازی ها با خیال راحت و ایمن برگزار خواهد شد. برای اطمینان از بازی های ایمن و ایمن، همچنان به آنالیز چگونگی نگهداری بهتر از مردم در شرایط موجود ادامه خواهیم داد و در این فرایند امیدواریم که بتوانیم درک و پشتیبانی هرچه بیشتر مردم را هم داشته باشیم. معتقدیم که وقتی شعله بازی های المپیک در مراسم افتتاحیه روشن گردد، لحظه ای بی سابقه از اتحاد و همبستگی بشریت خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1344

به "مسئولان المپیک 2020 در گفت وگو با خبرنگاران: تزریق واکسن شرط حضور ورزشکاران نیست، حاضر نیستیم بازی ها بدون تماشاگر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان المپیک 2020 در گفت وگو با خبرنگاران: تزریق واکسن شرط حضور ورزشکاران نیست، حاضر نیستیم بازی ها بدون تماشاگر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید