می خواهید لباس هایتان همواره خوشبو باشند؟

به گزارش اخبار ورزشی، با این کیسه های کوچک جادویی لباس هایی همواره خوشبو داشته باشید! این کیسه های عطر آگین بویی لطیف و دوست داشتنی به کمد لباس هایتان می دهند!

می خواهید لباس هایتان همواره خوشبو باشند؟

این کیسه های خوشبو با برنج و روغن های عطری پر می شوند و در هر جایی، حتی درون ساک باشگاه، قابل استفاده اند. با این آموزش ساده می توانید در کمتر از یک ساعت چند عدد از این کیسه های پارچه ای را درست کنید!

چه چیزهایی احتیاج داریم؟

- پارچه

- متر یا خط کش

- قیچی

- چسب لباس اتویی یا نخ و سوزن

- اتو

- 1 فنجان برنج خام

- عصاره اسطوخودوس 15 قطره (یا عصاره هر گیاه دیگری)

- قیچی دالبر

آغاز کنیم!

مرحله اول

از پارچه ای که تهیه نموده اید 2 مربع به مقدار دلخواه ببرید (حدود 8 سانتی متر کافی است). سعی کنید از پارچه هایی با رنگ و طرح های شاد بهره ببرید تا کارتان علاوه بر بوی خوب، ظاهر خوبی هم داشته باشد!

مرحله دوم

از چسب لباس 3 نوار باریک، اندکی کوچکتر از اضلاع مربع ببرید. پارچه را روی سطح صافی قرار دهید و نوار چسب ها را پشت پارچه بگذارید. در اینجا شما تنها روی 3 ضلع مربع نوار چسب گذاشته اید و یک ضلع آن بدون چسب است.

مرحله سوم

اتو را داغ کنید و روی چسب ها بکشید. اجازه دهید 1 تا 2 دقیقه بمانند و خنک شوند سپس کاغذ پشت چسب را از روی پارچه بردارید.

مرحله چهارم

مربع دومی را که از قبل بریده بودید روی پارچه چسب دار قرار دهید. حالا اتو را روی دو تکه پارچه بکشید و آنها را روی هم محکم بچسبانید. حالا سه ضلع مربع به هم چسبیده اند و دهانه کیسه باز است.

به جای چسب لباس می توانید 3 ضلع مربع را به راحتی بدوزید. برای این کار دوخت را ریز انجام دهید و سعی کنید از نخ هایی با رنگ متضاد با پارچه بهره ببرید تا کار جلوه زیبا تری بگیرد.

مرحله پنجم

1 فنجان برنجی که داشتید را با 15 قطره عصاره اسطوخودوس درون کاسه ای مخلوط کنید. حتما لازم نیست از عصاره اسطوخودوس بهره ببرید. از هر عصاره دیگری که دوست دارید بهره ببرید. عصاره یاس هم انتخابی عالی است!

برنج و عصاره را به خوبی با هم مخلوط کنید به طوری که تمام دانه ها به عصاره آغشته شوند.

مرحله ششم

3 قاشق چای خوری از برنج معطرتان را از دهانه کیسه به درون آن بریزید.

مرحله هفتم

دانه ها را به طرف انتهای کیسه هل دهید. نواری دیگر از چسب لباس ببرید. آن را روی لبه باز کیسه قرار دهید و روی آن اتو بکشید. اندکی صبر کنید تا خنک گردد سپس کاغذ چسب را بردارید و اتو را یک بار دیگر روی دهانه کیسه بکشید. به این ترتیب کیسه تان بسته می گردد! در این مرحله هم به جای چسب می توانید دهانه کیسه را بدوزید. تنها توجه کنید که دوخت را بسیار ریز انجام دهید تا دانه های برنج درزی برای بیرون آمدن نیابند!

مرحله هشتم

اگر می خواهید کیسه تان را بدوزید، باید این مرحله را در زمان بریدن مربع ها انجام دهید و در همان مرحله به جای بریدن پارچه با قیچی معمولی، آن را با قیچی دالبری ببرید. اگر از چسب لباس استفاده نموده اید که کار ساده است! کیسه های خوشبوی آماده شده تان را بیاورید، با استفاده از قیچی دالبری لبه های آن را ببرید تا هم ظاهر زیبا و خاصی به کیسه ها دهید و هم از فرسوده شدن لبه ها جلوگیری کنید. در هنگام برش مواظب باشید که روی چسب ها را نبرید.

از این کیسه های کوچک خوشبو چند عدد با عطرهای مختلف درست کنید و در همه دراورها، کمدهای لباس و حتی چمدان ها قرار دهید تا رایحه خوبشان همه جا همراه تان باشد.

چند عدد از این کیسه های خوشبو را بر روی هم قرار دهید و دورشان روبان بپیچید تا هدیه ای زیبا برای دوستان تان شوند!

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1989

به "می خواهید لباس هایتان همواره خوشبو باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید لباس هایتان همواره خوشبو باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید