نمایان شدن حلقه آتش در آسمان آمریکا

به گزارش اخبار ورزشی، ایسنا نوشت: سایه ماه در طول یک خورشیدگرفتگی(کسوف حلقوی) موسوم به حلقه آتش در 14 اکتبر 2023 و یک خورشیدگرفتگی کامل در 8 آوریل 2024 از ایالات متحده به صورت پیوسته عبور خواهد نمود.

نمایان شدن حلقه آتش در آسمان آمریکا

ناسا اخیرا تصاویری را به اشتراک گذاشت و درباره خورشیدگرفتگی که در آینده رخ خواهد داد، اطلاعاتی را منتشر کرد. این خورشیدگرفتگی ها فرصتی منحصر به فرد برای مطالعه تاج خورشید، بیرونی ترین قسمت جو خورشید که معمولاً بدون استفاده از ابزارهای خاص به سختی قابل مشاهده است، ارائه می دهد.

هرکسی که در کسوف حلقوی، در مسیر اورگان تا تگزاس قرار گرفته است، در صورتی که آسمان صاف باشد، فرصتی برای تماشا خورشیدگرفتگی خواهد داشت. هر کسی که در زمان کسوف کامل، در مسیر تگزاس تا مین قرار گرفته است، در صورت مساعد بودن آب و هوا، فرصتی برای تماشا خورشیدگرفتگی کامل خواهد داشت.

به جز در مرحله ای کوتاه در یک خورشیدگرفتگی کامل، زمانی که ماه به طور کامل چهره درخشان خورشید را می پوشاند، بدون محافظ چشم تخصصی برای مشاهده خورشید نمی توان مستقیماً به خورشید نگاه کرد. مشاهده هر قسمت از خورشید درخشان به وسیله لنز دوربین، دوربین های دوچشمی یا تلسکوپ بدون فیلتر خورشیدی خاص که روی لنزها نصب می گردد، باعث آسیب شدید چشم می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2092

به "نمایان شدن حلقه آتش در آسمان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایان شدن حلقه آتش در آسمان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید