هفته تصویرگری در خانه هنرمندان

به گزارش اخبار ورزشی، هفته تصویرگری 98 با اهدای نشان آبان (نشان حرفه ای تصویرگری) تا 21 آبان در خانه هنرمندان ایران دایر است.

هفته تصویرگری در خانه هنرمندان

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، علی بوذری؛ مدیر عامل انجمن تصویرگران ایران، گفت: در این دوره در نمایشگاه ما تصویرگر هستیم، آثار اعضای انجمن تصویرگران ایران با موضوع یادداشت های روزانه یک تصویرگر به نمایش و فروش گذاشته شده است. همچنین نمایشگاهی از آثار تصویرگری علی اکبر صادقی، کریم نصر و مریم محمودی مقدم ـ منتخبان نشان آبان سال گذشته ـ نیز برپا شده است.

بوذری درباره برگزاری نمایشگاهی از آثار یکی از هنرمندان قدیمی و پیشکسوت تصویرگری ایران نیز بیان نمود: نمایشگاهی از آثار محمد بهرامی، هنرمند تأثیرگذار در تصویرگری با تقدیر از وی در گالری های نامی و بهار خانه هنرمندان ایران همزمان با شروع هفته تصویرگری افتتاح شد.

این هنرمند تصویرگر با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در هفته تصویرگری گفت: از برنامه نظام نامه و تعرفه انجمن رونمایی خواهد شد و دومین همایش کتاب های تصویری هم برگزار می گردد. همچنین مجمع عمومی انجمن تصویرگران با برنامه پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیات مدیره انجمن برگزار خواهد شد.

او درباره بخش همایش این رویداد گفت: بخش همایش کتاب های تصویری هر دو سال یک بار برگزار می گردد که دو سال پیش دوره اول آن با استقبال خوبی برگزار گردید و کتاب آن هم به چاپ رسید؛ به طوری که این کتاب اکنون جزو معدود منابع کتاب های تصویری محسوب می گردد و با توجه به این تجربه پیروز، سال جاری دومین دوره آن را برگزار خواهیم کرد.

بوذری درباره اهمیت جایزه براتیسلاوا نیز شرح داد: این جایزه در سال 1965 به صورت یک جایزه ملی تاسیس شد و در سال 1967 وجه بین المللی پیدا کرد. ایران اولین جایزه براتیسلاوا را توسط فرشید مثقالی در سال 1969 دریافت کرد، این جایزه جزو قدیمی ترین جوایز تصویرگری در دنیاست که اهمیت زیادی دارد و مورد رصد همه تصویرگران دنیا است. 9 تا 11 داور از کشورهای مختلف آن را داوری می نمایند و من نیز به عنوان داور در این رخداد بین المللی سعی کردم که از هنر در خاورمیانه صحبت کنم، هر چند همواره آثار ایرانی در عرصه تصویرگری پیشرو بوده اند، با این حال در این جشنواره پتانسیل های خوبی برای برنده شدن دارند، چون هنرمندان ایرانی این عرصه اصول حرفه ای را رعایت می نمایند.

او در خاتمه با اشاره به دریافت جایزه براتیسلاوا توسط حسن موسوی بیان نمود: خوشحالم که این جایزه دوباره به ایران آمده است چون تصویرگرهای ایرانی بعد از این بیشتر دیده می شوند و با این جایزه به همه نشان می دهیم که چه استحقاقی در تصویرگری و تصویرگران ایران وجود دارد.

هفته تصویرگری 98، از 10 تا 21 آبان در خانه هنرمندان ایران دایر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 459

به "هفته تصویرگری در خانه هنرمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته تصویرگری در خانه هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید