وجود 215 هزار تعاونی فعال در سطح کشور

به گزارش اخبار ورزشی، مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از 215 هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد.

وجود 215 هزار تعاونی فعال در سطح کشور

مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی های شهرستان بروجن، گفت: در حال حاضر بیش از 215 هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد.

جعفر امیرآبادی زاده با بیان اینکه در سفر دو روزه در استان چهارمحال و بختیاری دو محور دستور جلسه در دستور کار است، اضافه کرد: یکی از این مباحث ترویج فرهنگ تشکیل تعاونی ها در سطح استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز نوآوری توسعه تعاون استان است که مقرر شد ترویج، آموزش و تشکیل تعاونی ها انجام گردد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: دومین بحث، پیگیری و رفع موانع بر سر راه تعاونی ها بوده که گردش منابع مالی تعاونی ها یکی از موانع است، قرار شد با فعال نمودن ظرفیت های خط اعتباری در استان چهارمحال و بختیاری بعضی از موانع منابع مالی را رفع کرد.

فرماندار شهرستان بروجن گفت: در این شهرستان 600 تعاونی فعال وجود دارد که نزدیک به 4 هزار نفر در این تعاونی ها مشغول به کار هستند.

فتاح کرمی اضافه کرد: یکی از نکات بسیار مهم در این بخش، تعداد تعاونی های نیمه فعال و غیرفعال است که از سیاست های دولت سیزدهم شناسایی و توانمندسازی این تعاونی ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه، گفت: در سطح شهرستان بروجن دومین مرکز نوآوری توسعه تعاون راه اندازی می گردد.

محسن مولوی گفت: در این مرکز جوانان، افراد جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت طرح ها و ایده های دانش بنیان، ایده های علمی در فضای مالی و اشتغال شهرستان بروجن سوق داده می شوند.

وی اضافه کرد: به وسیله مرکز نوآوری توسعه تعاون مشاوره ها و راهنمایی های لازم علمی در شهرستان بروجن صورت می گیرد و افراد دارای ایده به سمت دریافت تسهیلات اشتغال زا راهنمایی می شوند.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2036

به "وجود 215 هزار تعاونی فعال در سطح کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 215 هزار تعاونی فعال در سطح کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید