پاسخ توییتری ظریف به مقامات غربی: جای مجرم و قربانی عوض شده است! خبرنگاران

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر امور خارجه در توییتر نوشت: تحریف های بسیاری در خصوص آنچه برای احیای برجام باید انجام گردد، اجرا شده و کوشش شده جای قربانی و مجرم عوض گردد.

پاسخ توییتری ظریف به مقامات غربی: جای مجرم و قربانی عوض شده است! خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد جواد ظریف در توئیتر به اظهارات اخیر مقام های غربی در خصوص برجام واکنش نشان داد و آدرس مربوط به گزاره برگی درباره برجام را منتشر کرد.

این گزاره برگ که به زبان انگلیسی روی وب سایت وزارت امور خارجه ایران قرار گرفته، اتفاقات پیرامون برجام از زمان اجرای برجام در 16 ژانویه 2016 تا به امروز (25 مارس 2021) را یادآوری نموده است.

ظریف در توئیتر نوشته است: تحریف های بسیاری در خصوص آنچه برای احیای برجام باید انجام گردد، انجام شده است و کوشش شده جای قربانی و مجرم عوض گردد. این گزاره برگ، فراموشی های تاریخی را تصحیح و سوابق رویداد ها را به شکل درست روایت می نماید.

گزاره برگ وزارت خارجه ایران شامل فهرستی از اقدامات مغایر با برجام است که از روز اجرایی شدن این توافق از دوران باراک اوباما تا دونالد ترامپ و جو بایدن ادامه یاقته است.

در این گزاره برگ آمده است:

16 ژانویه 2016، روز اجرای برجام: آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید می نماید که ایران کاملاً برجام را اجرا نموده است. گام های کلیدی ایران، اعمال محدودیت علیه برنامه هسته ای و افزایش نظارت ها را شامل می گردد.

این گزارش آژانس اتمی در روز اجرا باید برطرف مؤثر تحریم ها از جانب آمریکا و اتحادیه اروپا / سه کشور اروپایی را شروع می کرد، اما چنین نشد.

دولت باراک اوباما-آن طور که در گاه شمار وزارت خارجه ایران هم دیده می گردد- از یک روز بعد از اجرایی شدن برجام، یعنی در 17 ژانویه 2016 تحریم های جدیدی علیه 11 فرد و نهاد مرتبط با برنامه موشکی ایران وضع کرد.

در سند وزارت خارجه ایران درباره این تحریم آمده است: علیه این این برنامه دفاعی (برنامه موشکی ایران) نه در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت و نه در ضمیمه B آن ممنوعیتی در نظر نگرفته شده. در این ضمیمه از ایران خواسته شده اقدام به ساخت موشک های طراحی شده با قابلیت حمل سلاح های هسته ای خودداری کند. موشک های ایران برای حمل سلاح هسته ای که ایران هرگز به سمت ساخت آن ها نخواهد رفت، طراحی نشده اند.

25 مارس 2021:

علی رغم وعده های مطرح شده از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دولت او هیچ گامی برای پایبند شدن به برجام یا قطعنامه 2231 - که آمریکا خودش حامی آن بوده- برنداشته است.

همان طور که از گاه شمار بالا هم تعیین است ایران در برابر فشار حداکثری، جنگ مالی، روزگویی، ترور، اقدامات بی ٰحمانه و تنبیه جمعی مردمش، خویشتنداری حداکثری نشان داده است.

امروز، توپ قطعاً در زمین آمریکا است. چنانچه آمریکا ادعا می نماید در برجام نفعی دارد باید از غیرقانونی نقض این توافق دست کشیده و تحریم های اعمال شده، بازاعمال شده و دوباره برچسب گذاری شده از 20 ژانویه 2017 را به صورتی قابل راستی آزمایی برطرف کند.

ایران به محض تأیید شدن بازگشت آمریکا به پایبندی، همه اقدامات جبرانی اش را متوقف خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1435

به "پاسخ توییتری ظریف به مقامات غربی: جای مجرم و قربانی عوض شده است! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ توییتری ظریف به مقامات غربی: جای مجرم و قربانی عوض شده است! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید