پیش بینی مهم رییس اتحادیه نمایشگاه داران از قیمت خودرو

به گزارش اخبار ورزشی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی مرکز گفت: از ابتدای اردیبهشت تا امروز شاهد افت 10 تا 15 درصدی قیمت انواع خودرو های داخلی و مونتاژی هستیم.

پیش بینی مهم رییس اتحادیه نمایشگاه داران از قیمت خودرو

به گزارش خبرآنلاین، سعید موتمنی اضافه نمود: علت اصلی ریزش قیمت ها در بازار، عرضه خودرو و فاکتور شدن آن ها از سوی خودروسازان است، بعلاوه با واردات نخستن خودرو ها به کشور پس از حدود پنج سال، تابوی واردات شکسته شد و همین مساله بر کاهش قیمت ها تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: امروز دولتمردان نیز به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهیم التهابات در بازار خودرو فروکش کند، باید واردات خودرو انجام گردد.

این مقام صنفی گفت: در روز های گذشته خودرو های داخلی بین هشت تا 15 درصد افت قیمت تجربه نموده اند؛ به عنوان نمونه دنا اتومات توربوشارژ از حدود 1.1 میلیارد تومان به 930 میلیون تومان افت قیمت داشته و پژو 207 دنده ای سقف شیشه ای از 930 میلیون تومان به 755 میلیون تومان کاهش یافته است.

وی گفت: با وجود ریزش قیمت ها، خریداران دست از خرید کشیده اند، زیرا احساس می نمایند واردات دیر یا زود اجرا شده و بر شکست هرچه بیشتر قیمت ها موثر است؛ این در حالی است که فروشنده در بازار زیاد است. با این حال خرید و فروش ها در حداقل خود است.

کاهش 200 تا 400 میلیونی قیمت خودرو های مونتاژی

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی مرکز بعلاوه از کاهش 200 تا 400 میلیون تومانی قیمت خودرو های مونتاژی طی دو هفته اخیر اطلاع داد و گفت: به طور نمونه هر دستگاه ام. وی. ام تیگو 8 پرومکس که تا 20 روز قبل حدود چهار میلیارد تومان قیمت داشت، این روز ها به 3.6 میلیارد تومان کاهش یافته است. بعلاوه در محصولات گروه بهمن و کرمان موتور شاهد افت 10 تا 12 درصدی قیمت ها هستیم.

وی در عین حال گفت: با قیمت هایی که از سوی شورای رقابت برای بعضی خودرو های مونتاژی و گران فروشی آن ها اعلام شده، فردا شاهد کاهش بیشتر قیمت این دسته از خودرو ها خواهیم بود.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2114

به "پیش بینی مهم رییس اتحادیه نمایشگاه داران از قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی مهم رییس اتحادیه نمایشگاه داران از قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید