چند واکنش به تبلیغ تور ترکیه ویژه واکسن کرونا

به گزارش اخبار ورزشی، به دنبال تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت که نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در تبلیغ این تور دیده می‌گردد و باید با آن برخورد گردد.

چند واکنش به تبلیغ تور ترکیه ویژه واکسن کرونا

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، همزمان با اعلام برنامه زمان‌بندی تزریق واکسن کرونا در بعضی کشورها، عده‌ای دست به کار شده و تبلیغاتی را با عنوان تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا آغاز نموده‌اند. ظاهرا این تور که قیمت آن از 12 میلیون تومان آغاز می‌گردد، با شعار سفر و سلامتی برای اواخر دی‌ماه برنامه‌ریزی شده و بنا بر اعلام، یک روز گشت شهری رایگان هم دارد.

تبلیغ چنین توری درحالی صورت گرفته که وزارت بهداشت ترکیه همچنان درحال رایزنی با روسیه، چین و فایزر آمریکا برای تامین واکسن مورد احتیاج شهروندانش است. مقامات بهداشتی ترکیه قبلا اعلام نموده‌اند که تزریق این واکسن، در مرحله نخست از کادر درمانی این کشور آغاز می‌گردد و در مرحله بعد، گروه سنی زیر 18 سال و بالای 65 سال در اولویت تزریق واکسن کووید 19 قرار دارند. تزریق این واکسن بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور، از اوایل سال 2021 به تدریج آغاز می‌گردد.

اما واکنش ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ که تبلیغ تور ویژه تزریق واکسن کرونا را دیده و بررسی‌های اولیه‌ را انجام داده است، یک پیغام کوتاه برای خبرنگاران بود: فکر نمی‌کنم این تبلیغ کار یک آژانس مسافرتی باشد.

حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ـ نیز که درباره تبلیغ این تور تحقیقات اولیه را انجام داده است، با تکرار حرف معاون گردشگری به خبرنگاران گفت: این تبلیغ و تور به احتمال زیاد نمی‌تواند کار یک آژانس باشد. ما آژانسی نداریم که در سه نقطه کشور شعبه داشته باشد. مهم‌تر از آن، نکته‌ای است که تور به انگیزه آن تبلیغ شده است؛ ترکیه هنوز برای تمام شهروندانش واکسن کووید 19 را تامین ننموده، چطور می‌تواند برای مسافر خارجی واکسن داشته باشد!؟

او مسؤولیت برخورد با عوامل این تبلیغ و تور را با نیروی انتظامی دانست و اضافه نمود: نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در این تبلیغ مشهود است، اما مجوز این تور را که ما یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداده‌ایم، در نتیجه نیروی انتظامی باید وارد عمل گردد.

همچنین امیرپویان رفیعی شاد ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران ـ درباره اجرای چنین توری اظهارنظر کرد: سفرهایی که به درمان ارتباط دارد قطعا باید توسط دفاتر خدمات مسافرتی انجام گردد که مجوزهای گردشگری و توریسم سلامت را دارند. اما از همکارانم استدعا دارم با توجه به این‌که صحت و سقم واکسن کووید 19 و شرایط در کشورهای دیگر هنوز تایید نشده است از اقداماتی که به صنف (دفاتر خدمات مسافرتی) انگ سوءاستفاده می‌زند، خودداری نمایند و تا زمانی که موضوع توسط وزارت بهداشت روشن نشده است از اقدامات حاشیه‌ای پرهیز نمایند و هوشمندانه رفتار گردد.

او تاکید نمود: با توجه به این‌که ویروس کرونا یک اپیدمی در جهان است، موضع وزارت بهداشت به عنوان عالی‌ترین مقام رسیدگی‌نماینده به موضوع بهداشت و درمان کشور باید تعیین گردد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان مرجع عالی گردشگری در کشور، نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. امیدوارم همکارانم (آژانس‌های گردشگری) درباره این مهم با توجه به ضوابط اقدام نمایند.

رفیعی شاد درباره این‌که با توجه به نشانه مشهود سوءاستفاده در تبلیغ این تور، برخورد با عوامل آن وظیفه چه دستگاهی است، به خبرنگاران گفت: عرض بر این نیست که دفتری سوءاستفاده نموده، تاکید ما این است شرایطی ایجاد نگردد که به آژانس‌های گردشگری انگ زده گردد. برای اجرای چنین تورهایی باید از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخست استعلام گرفته گردد، اگر چنین اقدامی مغایر با سلامت کشور باشد، طبیعی است که برخورد لازم باید صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1188

به "چند واکنش به تبلیغ تور ترکیه ویژه واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند واکنش به تبلیغ تور ترکیه ویژه واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید