کره جنوبی از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، مدارگرد شناسایی ماه یا LRO از سال2009 میلادی مشغول آنالیز ماه است. این مدارگرد بعلاوه از فضاپیماهای فعال روی سطح ماه مانند کاوشگرYutu 2 چین و حتی دیگر مدارگردهای ماه عکس گرفته است.

کره جنوبی از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت

اکنون یک مدارگرد تازه از راه رسیده از فاصله 18 کیلومتری LRO عکسی از آن گرفته است. فضاپیمای دانوری انستیتو تحقیقات هوافضای کره جنوبی(KARI) در اواسط دسامبر 2022 میلادی به مدار ماه رسید. روی این ابزار شدو کم(ShadowCam) نصب شده که در حقیقت یک دوربین بسیار حساس است که با بودجه ناسا ساخته شده و با جمع آوری نور منعکس شده از سطوح اطراف و بعلاوه زمین روی ماه، چشم اندازی از مناطقی که همواره در سایه قرار دارند، فراهم می نماید.

این بار شدوکم به جای روشن کردن دهانه های تاریک از مدارگرد LRO در حالی عکس گرفته که هر دو مدارگرد از بالای یک منطقه تاریک در ماه گذر می کردند.

این مانور نیازمند هماهنگی و معین زمانبندی بود زیرا دو فضاپیما با سرعت حدود 11 هزار و 447 کیلومتر بر ساعت از کنار یکدیگر می گذرند.

تیم پروژه LRO در مرکز پروازهای فضایی گدارد در مریلند فضاپیما را با توجه به دانوری و خورشید تنظیم کرد تا رادیاتور و پشت فضاپیما بدرخشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2117

به "کره جنوبی از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید